خبر تکمیلی از تجمع سوم مرداد معلمان بازنشسته و دو خبر دیگر

همانطور که قبلا گزارش کردیم روز گذشته سه شنبه سوم مرداد معلمان بازنشسته تجمعات سراسری خود را در چندین شهر برگزار کردند. این تجمعات در اعتراض به وضع فقر و گرانی و برای پیگیری خواستهایشان برپا شد. بنا بر خبرهای تکمیلی تجمعات معلمان بازنشسته در روز گذشته در کرج، قزوین، همدان، کرمانشاه، یزد، اردبیل، سنندج، شیراز و شهر کرد برگزار شده است. در این تجمعات ا زجمله در کرمانشاه و سنندج جمعیت قابل بزرگی شرکت کردند و فضای پر شوری از اعتراض بر پا بود. شعارهای بازنشستگان اساسا علیه فقر و بی تامینی و اختلاسها و دزدیها و علیه مسئولین و دست اندرکاران حکومت بود. بازنشستگان شعار میدادند دولت شش کلاسه همین روزها خلاصه. وزیر بی لیاقت استعفا استعفا. همچنین معلم زندانی آزاد باید گردد یکی از شعارهای معلمان بازنشسته بود.

بنا به یک گزارش دیگر روز سه شنبه سوم مرداد شماری از کارگران کارخانه خزر پلاستیک رشت در اعتراض به اخراج دو همکار خود به جرم پیگیری مطالبات کارگران، دست به تجمع زدند. بنا بر خبر مدیران کارخانه شب دوم مرداد دو کارگر با سابقه شیفت شب را اخراج کردند و صبح سوم مرداد کارگران این کارخانه در حمایت از همکاران اخراجی خود مقابل ساختمان اداره کل کار استان تجمع کرده و خواستار بازداشت به کار دو کارگر اخراجی شدند. در این کارخانه ۲۷۰ کارگر پیمانکاری و قرارداد مستقیم به کار اشتغال دارند که بدلیل قراردادهای موقت یک ماهه امنیت شغلی ندارند. کارگران نگران اخراج سایر کارگران قراردادی در هفته های آتی هستند و یک خواست فوری آنها دائمی شدن قراردادها است.سطح نازل حقوقها و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل که میتواند بهبود اندکی در دستمزدها بدهد از دیگر موضوعات اعتراضی این کارگران است.

روز دوم مرداد کارگران کمپرسورسازی تبریز در اعتراض به وضع بد معیشتی و بلاتکلیفی شغلی خود مقابل استانداری شهر تجمع کردند. به گفته کارگران آنها ده سال است که بلاتکلیف هستند و وضع شغلی شان ناروشن است. کارگران میگویند علیرغم کسر پول بیمه از حقوق آنها کسر میکنند ولی از بیمه محرومند. بعلاوه سطح دستمزدهایشان بسیار نازل است و دو سال است که وعده افزایش دستمزد داده شده اما اقدامی صورت نگرفته است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *