سوم مرداد: تجمعات بازنشستگان کشوری در چند شهر & اعتصاب کارگران مجتمع معدنی چادرملو  ادامه دارد

سوم مرداد: تجمعات بازنشستگان کشوری در چند شهر

در ادامه تجمعات بخشهای مختلف بازنشستگان، امروز ۳ مرداد ماه  بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته همچون سه شنبه های گذشته  علیه فقر و گرانی و  برای پیگیری مطالباتشان، مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی دست به تجمع و اعتراض زدند. این تجمعات در شهرهای کرمانشاه، یزد،  اردبیل، سنندج، و شیراز برگزار شدند.

در کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در کنار معلمان  بازنشسته تجمع داشتند و تجمع کنندگان شعار میدادند”دولت شش کلاسه، همین روزها خلاصه”. شعارهای دیگر تجمعات این روز عبارت بودند از”بیشرف دروغگو، حاصل وعده هات  کو”، “گرانی، تورم، بلای جان مردم”، “مسئول بی کفایت استعفا، استعفا”، “هم مجلس، هم دولت، دروغ میگن به ملت”.

 یک گفتمان مهم در میان بازنشستگان تجمعات مشترک بخش های مختلف کشوری، لشکری، مخابرات و تامین اجتماعی با هم است. دزدیها و اختلاس از صندوقهای بازنشستگی و خالی شدن صندوق ها، مصوبه مزدی شورایعالی کار، سرکوبگریهای حکومت و امنیتی کردن مبارزات و دستگیریها، سطح نازل حقوقها و افزایش نجومی قیمتها، بی تامینی و محرومیت از درمان رایگان، موضوعات مشترک اعتراضی ۲۵ میلیون بازنشسته در سطح سراسری است.

اجرای همسان سازی و افزایش حقوق ها به بالای خط فقر ۳۰ میلیونی و درمان رایگان و تحصیل رایگان و آزادی معلمان زندانی از جمله مطالبات فوری اعلام شده معلمان بازنشسته است.  اعتراضات گسترده بازنشستگان و شعارهای اعتراضی کوبنده آنها در شهرهای مختلف در متن شرایط پر تلاطم جامعه یک تحول سیاسی مهم است.  حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از مبارزات بازنشستگان بر اتحاد مبارزاتی بخش های مختلف بازنشستگان و حمایت وسیع مردم از آنها تاکید دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ مرداد ۱۴۰۲،  ۲۵ ژوئیه  ۲۰۲۳

اعتصاب کارگران مجتمع معدنی چادرملو  ادامه دارد

کارگران معدن چارملوی یزد از سه روز پیش وسیعا در اعتصابند. بیش از ۱۲۰۰ کارگر این معدن دست از کار کشیده و تمامی مجموعه های تولیدی معدن به حال تعطیل در آمده است. زیر فشار اعتراض کارگران مسئولین مجتمع و آسفالت طوس خواستار جلسه ای با نمایندگان کارگران شده اند. اما کارگران که امیدی به چنین جلساتی ندارند، اعلام کرده اند که تا وقتی به خواستهایشان پاسخ داده نشود به اعتصاب ادامه میدهند. اعتصاب این کارگران در اول مرداد در اعتراض  به وضع بد معیشتی و عدم پاسخگویی به خواستهای اعلام شده آنها آغاز شد.  خواستهای اعلام شده کارگران از جمله عبارتند از افزایش حقوق‌ها، پرداخت کامل سهم کارگران از سود سهام شرکت، همسان‌سازی حقوق ها و بیمه تکمیلی.

معدن چادرملو در منطقه کویر مرکزی ایران به فاصله ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی یزد و ۳۰۰ کیلومتری جنوب طبس قرار گرفته و کارگران در شرایط آب و هوایی سختی ناچار به کار هستند. 

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ مرداد ۱۴۰۲،  ۲۵ ژوئیه  ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *