کیوان جاوید: گرانی ها و یک کالای ارزان

 

سایت فردا خبر میدهد در راستای ادامه طرح هدفمندی یارانه‌ها و همزمان با گرانی بنزین که با دو نرخی شدنش به نوعی تصویب شده است‌، حالا گرانی سایر حامل‌های انرژی مانند آب و برق و گاز هم در راه خواهد بود.

یک جنگ عظیم اجتماعی در جریان است. جنگ بقاء، جنگ زندگی، جنگ بر سر رفاه. در یک سوی این نبرد طبقاتی حکومت اسلامی ایستاده است. با متفکرین و ایدئولوگهایش، با اقتصاددان هایش و با نظامیان و سرکوبگران و جلادهایش. در سوی دیگر این نبرد اجتماعی ارتش عظیم کارگران و همه مزد بگیران ایستاده اند. ۹۹ درصدی های جامعه ایران با حزب و  سخنگویان و متفکرین و رهبرانش.

این فقط جمهوری اسلامی و یک مشت «آخوند بی سواد» و عقب مانده نیستند که کمر به تاراج زندگی ما بسته اند. این دکترین نظام اقتصادی و سیاسی حاکم بر جهان است که علیه اکثریت آحاد جامعه بشری سازمان یافته است. از صندوق بین المللی پول تا بانک جهانی تا کارفرمایان وطنی و دولت های جهانی و حکومت های محلی، دشمنان بشریت و رفاه و آسایش مردم جهان اند.

در مقابل گرانی که افسار گسیخته است و سیل وار زندگی ما را به تاراج می برد، فقط یک کالا است که هر روز ارزان و ارزان تر می شود و آن نیروی کار ما کارگران، معلمان، پرستاران و همه مزدبگیران است. این گرانی و ارزانی را سر باز ایستادن نیست چون قانون نظام اقتصادی حاکم بر همه جوامع بشری همین است. تنها جدال و جنگ بی امان ما با مسببین این اوضاع غیر انسانی است که ورق زندگی می تواند به سود انسانیت برگردد. تا در زندگی بشری هیچ چیز کالا نباشد که کسانی بخواهند بخرند یا بفروشند. تا همه چیز برای رفاه همگان باشد. تحقق این امید و این آرزو یعنی برقراری جامعه آزاد انسانی، یعنی سوسیالیسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *