سیزدهمین کنفرانس سراسری تشکیلات آلمان در شهر کلن برگزار شد

روزهای شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱ ماه فوریه در شهر کلن آلمان، سیزدهمین کنفرانس تشکیلات آلمان با حضور اعضا و کادرها و تعدادی از دوستداران حزب برگزار شد. این کنفرانس به فعالیتهای دوره اخیر تشکیلات آلمان پرداخت و نقشه عمل فعالیتهای آتی این تشکیلات را بررسی و تصویب کرد.
کنفرانس درروز شنبه با سرود انترناسیونال و اعلام یک دقیقه سکوت به یاد همه جانباختگان راه آزادی و سوسیالیزم و سخنرانی افتتاحیه دبیر کمیته آلمان محمد شکوهی آغاز بکار کرد. سپس فیلم کوتاهی از فعالیت های تشکیلات آلمان به نمایش گذاشته شد. در این فیلم، فعالیتهای گسترده تشکیلات آلمان از برلین تا برمن و از هامبورگ تا فرانکفورت و کلن و دوسلدرف به نمایش در آمد. و بدنبال آن اصغر کریمی رئیس هیئت دبیران حزب سخنرانی کرد. اصغر کریمی در این سخنرانی گفت: انقلابی که در ایران در جریان است، به سرعت به طرف رادیکالیسم میرود و در خارج کشور نیز اعتراضات توده ای که از بدو انقلاب شروع شده، جریانات راست و طرفداران جناحی از حکومت را کنار زده و رادیکالیسم بویژه از ٢٢ بهمن تماما حاکم شده است و وقت پیشروی همه جانبه و سریع ما فرا رسیده است. باید با روحیه ای متناسب با انقلاب و با این دوره و با قدرت تمام در صف مقدم این مبارزه قرار داشته باشیم و بویژه با نسل جوانی که در این مقطع ستون اصلی این انقلاب را تشکیل میدهد، رابطه مان را وسیعا گسترش دهیم، سبک کار و شیوه های فعالیت مان را تغییر دهیم، آنها را در ایده ها و تصمیمات سهیم کنیم، تمایزات حزب با جنبش های ملی اسلامی و راست را و تاریخ خودمان را به این نسل منتقل کنیم. اصغر کریمی همچنین بر ضرورت حزبیت و شکل دادن مجدد ساختار حزب و مکانیزمهای حزبی تاکید کرد. و سپس خطاب به تک تک اعضا و کادرها فراخوان داد که این دوره باید با آمادگی و روحیه ای متناسب با اوضاع کنونی پرچم این حزب را در هر نقطه ای که هستیم بالاتر نگهداریم و مردم هرچه بیشتری را حول این پرچم به میدان آوریم.
سپس گزارش کتبی دبیر کمیته آلمان، در بخش دوم برنامه مورد ارزیابی و بررسی حاضرین قرار گرفت و بعد از مباحثات مفصل در این مورد، مسئولین و دبیر کمیته آلمان به سوالات و اظهار نظرات رفقای حاضر پاسخ دادند. در این گزارش در عین حال به یکی از پیشرویهای مهم ما در آلمان، یعنی فعالیت در جامعه آلمانی و مقابله با اسلام سیاسی و جنبش اسلامی در آلمان و دفاع از آزادی بیان و سکولاریسم در این جامعه اشاره شد. در طول چند سال اخیر به یمن فعالیتهای ما در آلمان، روشنفکران، آتیست ها و مدافعین سکولاریسم و آتئیست ها در یک صف واحد با ما علیه نفوذ و دخالت مذهب در جامعه و علیه اسلام سیاسی و جنبش اسلامی مبارزه میکنند. این یک گام بزرگ در خارج از کشور است که در آلمان به آن دست یافته ایم. سپس پلاتفرم فعالیتهای دوره آتی تشکیلات حزب در آلمان، از طرف مینا احدی به کنفرانس ارائه داده شد.
حاضرین در کنفرانس در چندین ساعت مباحثات مفصل، در مورد فعالیتهای دوره جدید، از جمله حضور کامل در تظاهرات ها حول سیاست رادیکال حزب و نیز بر ضرورت ممانعت کامل از حضور سران حکومت اسلامی از هر جناح و دسته ای در آلمان و اعمال فشار به دولت آلمان برای بستن سفارتخانه های حکومت اسلامی و همچنین لزوم کار در بین جوانان، زنان و پناهندگان و لزوم تغییرات سبک کاری و رسیدگی به تشکیلات و حزبیت تاکید کردند.
در ادامه مینا احدی ، پیامی خطاب به مردم ایران و مهاجرین و پناهندگان ایرانی در آلمان، از طرف کنفرانس ارائه داد .و طی آن گفت: از طرف کنفرانس تشکیلاتی با شما مردم آزاده ایران حرف میزنم که کنفرانس برلین را ساخت، تشکیلاتی که در مقابل فروختن خاتمی و جناحی از حکومت اسلامی به عنوان حکومت عادی و لایق مردم ایران ایستاد و وقتی خاتمی را به برلین آوردند، چنان اعتراض گسترده ای سازمان داد که خاتمی را با هلیکوپتر در شهر چرخاندند و بردند. این تشکیلات مصمم است یکبار دیگر رساتر ات همیشه، صدای انقلاب شما بر علیه این حکومت جنایت و ارعاب و ترور را در دنیا منعکس کند. این تشکیلات مصمم است نگذارد پای هیچ مقام حکومت اسلامی به این کشور باز شود و میخواهد در آلمان و اروپا جمهوری اسلامی را سرنگون کند. سفارتحانه های این حکومت را به همت ایرانیان مقیم آلمان و مردم مترقی آلمان خواهیم بست..
کنفرانس با انتخاب یک کمیته ۲۵ نفره به کار خود پایان داد.
اعضا کمیته منتخب آلمان عبارتند از:
مینا احدی، محمد آسنگران، نازنین برومند، شهناز مرتب، محمد شکوهی، سیامک مکی، حمید رحیم پور، محمد امین کمانگر، محمود قائدی، محبوبه سیاهمردی، سهیلا خسروی، شهلا خباززاده، علی مرادی، رویا بحرینی، مهین درویش روحانی، علی محسنی، سعید اصلی، نوید محمدی، فرزانه درخشان، سعید ویسی، ستار چیمن تو، داریوش صفا، پدرام رضازاده، محمد باقرتاش، منیژه اتمامی
در اولین جلسه کمیته آلمان که بدنبال کنفرانس برگزار شد، مینا احدی به اتفاق آرا به دبیری کمیته آلمان و ۱۳ نفر را به عنوان عضو هییت اجرایی کمیته آلمان انتخاب کرد.
کنفرانس در فضایی پرشور و با عزم جزم حاضرین برای یک دوره از فعالیتهای گسترده و همه جانبه پایان یافت.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان
۲۲ فوریه ۲۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *