هیمن مصطفایی اعدام شد- مرگ بر حکومت آدمکش

با کمال تاسف امروز صبح ۳۱ خرداد هیمن مصطفایی پس ده سال حبس در زندان سنندج بدست جانیان اسلامی به دار آویخته شد. شب گذشته مردم سنندج و جمعیت زیادی که از مریوان به سنندج رفته بودند در مقابل زندان مرکزی سنندج تجمع کرده و تا آخرین لحظه برای نجات جان هیمن مصطفایی تلاش کردند. اما حکومت جنایتکار اسلامی او را هم به قتل رساند. جانباختن این عزیز را به خانواده وی و به همه مردم تسلیت میگوییم.

مراسم خاکسپاری هیمن مصطفایی امروز در کانی دینار مریوان با حضور جمعیت بسیاری از مردم خشمگین که فریاد اعتراض و نفرتشان علیه حکومت بلند بود، انجام گرفت.

هیمن مصطفایی از سال ۱۳۹۱ به اتهام قتل یکی از اعضای سابق سپاه پاسداران به نام ابراهیم محمدی در زندان بسر می برد. هیمن بعدها توسط دادگاه کیفری سنندج به اتهام قتل عمد به “قصاص” محکوم گردید. نهادهای امنیتی سنندج خواهان گشودن پرونده ای به اتهام محاربه برای وی بودند که این اتهام به دلیل نبود مدارک و ادله لازم توسط دیوان عالی حکومت رد شد. شش سال پیش در خرداد ۹۶ حکومت قصد اعدام هیمن مصطفایی را داشت که مردم با مبارزاتشان جلوی آنرا گرفتند و بارها در زندان در معرض شکنجه های جسمی و روانی قرار گرفت. علیرغم همه اینها امروز جانیان اسلامی هیمن را کشتند. بخاطر اینکه میخواستند برای نشان دادن اقتدارشان طناب دار را بر گردنی بیندازند. جمهوری اسلامی حکومتی در سراشیبی سقوط است و میکشد تا زهر چشمی از مردم بگیرد. اما مردم ایستاده اند و ادامه انقلاب را فریاد میزنند. مردم ایران دادخواهند و یک خواست فوری انقلاب زن زندگی آزادی محاکمه سران این حکومت در دادگاههای بین المللی بخاطر کارنامه جنایات و کتشارهای این حکومت است. اکنون فضای شهر مریوان و سنندج یکپارچه خشم و انزجار است.

جنبش دادخواهی، و جنبش علیه اعدام یک جنبش قدرتمند در ایران است. این جنبشی است که هر روز شکل سازمانیافته تری بخود میگیرد . بیانیه بیش از هشتار خانواده دادخواه علیه اعدامها در همین روزهای اخیر نمادی از این جنش است.

شماری از نهادها، تشکل‌ها و فعالینِ چپ و دمکرات خارج از کشور قرار است روز شنبه ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳ ضمن همراهی و همبستگی با انقلاب مردم ایران در اقدامی مشترک تحت عنوان “قیام علیه اعدام” گردهمایی اعتراضی متعددی علیه اعدامها در ایران و رژیم اعدام اسلامی برگزار کنند. تا کنون در ۱۵ شهر جهان میتینگ های های اعتراضی تدارک دیده شده است، کمیته بین المللی علیه اعدام نیز به شرکت در این گردهمایی ها فراخوان داده است. در اطلاعیه فراخوانی این کمیته چنین آمده است:” یکی از محورهای انقلاب زن، زندگی آزادی نفس زندگی است که یک معنای آن مخالفت با مجازات شنیع و ضدانسانی اعدام و دفاع از حق حیات است. بکوشیم که در اعتراضات جهانی روز ۲۴ ژوئن اعتراض علیه اعدام و رژیم اعدام در ایران را رساتر کنیم. با سرنگون جمهوری اسلامی به قدرت انقلاب مردم جامعه ای بدون اعدام و سرکوب برپا خواهیم کرد.”

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *