تجمعات بازنشستگان مخابرات در چندین شهر

امروز ۲۹ خرداد بازنشستگان مخابرات همچون دوشنبه های قبل در اعتراض به فقر و گرانی و بالا کشیدن حق و حقوقشان توسط سهامداران عمده مخابرات و نهاد چپاولگر موسوم به “ستاد اجرایی فرمان امام” و نیز برای پیگیری مطالباتشان، مقابل ساختمانهای شرکت مخابرات در شهرهای مختلف تجمع کردند. بنا بر گزارشات تا کنونی این تجمعات در شهرهایی چون شهرکرد، اراک، مشهد، بندرعباس، هرمزگان، ایلام، ارومیه، رشت، اهواز، برپا شده است. برنامه حکومتی موسوم به برنامه هفتم توسعه نیز که تعرضی به زندگی و معیشت همه کارگران و همه مردم است موضوع دیگر اعتراض بازنشستگان است. بازنشستگان صدای رسای اعتراض کل جامعه هستند و نقش مهمی در فعال نگاهداشتن فضای اعتراضی دارند.

.روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در اهواز تجمع داشتند. در تجمعات امروز، بازنشستگان از جمله شعار میدادند:”وزیر بی لیاقت! استعفا استعفا!”، ” ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه”، “وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه”، “اجرای آئین نامه حق مسلم ماست”، “سهامداران عمده قانون نمی پذیرند”، و “گرانی، تورم، بلای جان مردم”.

افزایش حقوقها به بالای خط فقر که اکنون از رقم ۳۰ میلیون گذشته است، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسها و دزدیها و امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهای مشترک همه بازنشستگان است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹ ژوئن ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *