٢٢ بهمن با شعار “مرگ بر خامنه ای” شروع شد

 

اطلاعيه شماره ١- ٢٢ بهمن
بیست دو بهمن امسال با شعار مرگ بر دیكتاتور و مرگ بر خامنه ای در شهرهای مختلف شروع شد. گزارشها از شهرهای مختلف گویای تظاهراتهای وسیع علیه حكومت اسلامی است:

تهران: از صبح امروز ٢٢ بهمن تظاهرات ضد حكومتی از غرب تهران شروع شد. تظاهرات خیلی زود به مناطق مختلف و بویژه به مركز و شمال تهران و اطراف دانشگاه و میدان انقلاب و صادقیه و میدان آزادی كشیده شد. دهها هزار نفر از همان اوایل صبح در مناطق مختلف تهران گرد آمدند. گزارشهایی حاكی از این است كه از حوالی ساعت ١١ صبح جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر به سمت زندان اوین دست به راهپیمایی زدند. و هردم بر تعداد جمعیت افزوده میشود. در آریاشهر تظاهرات با شعارهای مرگ بر اصل ولایت فقیه شروع شد. نیروهای انتظامی به سمت جمعیت تظاهر كننده در آریاشهر تیراندازی كردند. یك گزارش حاكی است كه دو نفر از جوانان آریاشهر در این تیراندازیها جان باخته اند. جمعیت بسیار خشمگین شعار “خامنه ای قاتله ولایتش باطله” و “مرگ بر دیكتاتور” سر میدهند.. حكومت اسلامی در تهران عملا حكومت نظامی برقرار كرده است و تلاش میكند كه مانع هرگونه جمع شدن مردم شود اما مردم معترض اعتنایی نمیكنند و علیه مزدوران شعار میدهند. درگیری در مناطق مختلف تهران جریان دارد. تظاهر كنندگان با آتش زدن لاستیك و پرتاب سنگ با نیروهای حكومت مقابله میكنند طنین شعارها از دور شنیده میشود. به خبرنگاران گفته شده است كه تنها مجازند از تظاهرات دولتی و سخنرانی احمدی نژاد گزارش تهیه كنند. در میدان صادقیه نیز درگیریها از ساعت ده صبح جریان دارد و نیروهای جمهوری اسلامی تلاش میكنند جمعیت را متفرق كنند. در تفاطع خیابان كارگر شمالی و جلال آل احمد نیروهای جمهوری اسلامی تلاش میكنند مانع نزدیك شدن تظاهر كنندگان به دانشگاه شوند. جمعیت شعار مرگ بر دیكتاتور سر میدهند. در ستارخان نیز درگیری شدید است. فیلمهایی از تظاهرات تهران روی اینترنت قرار گرفته است كه تظاهر كنندگان را در حال شعار مرگ بر خامنه ای نشان میدهد. در مناطقی از تهران از جمله آریاشهر زنان چادرهای خودرا برگرفتند و شعار میدهند. در نقاط مختلف متروی تهران جمعیت بسیار زیادی كه قابل شمارش نیستند جمع شده اند و شعار میدهند.

شیراز: تظاهرات وسیعی از حوالی ساعت ده با شعار مرگ بر دیكتاتور شروع شد. درگیریهایی میان طرفداران حكومت و تظاهر كنندگان جریان دارد. یك گزارش حاكی از این است كه در اوایل تظاهرات و درگیریها یك نفر از تظاهر كنندگان در خیابان ملاصدارا جان باخته است.

اصفهان: با شروع تظاهرات دولتی، مردم شروع به شعار دادن علیه مزدوران حكومت كردند و درگیریهایی شروع شد. در حد فاصل پل آذر و سی و سه پل نیروهای حكومت به مردم حمله كردند و با مقابله و مقاومت مردم مواجه شدند. تظاهرات و درگیریها ادامه دارد و هردم بر تعداد جمعیت افزوده میشود.

اهواز: گزارشها از اهواز نیز حاكی از این است كه تظاهرات در چند منطقه این شهر جریان دارد. گزارشهای بیشتر را بعدا به اطلاع میرسانیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد انقلاب انسانی برای یك حكومت انسانی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب كمونیست كارگری ایران
٢٢ بهمن ١٣٨٨ – ١١ فوریه ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *