۲۲ بهمن: شکستی دیگر برای جمهوری اسلامی!

امروز، ۲۲ بهمن ۱۳۸۸، از تهران، اصفهان، مشهد، اهواز، تا استکهلم، فرانکفورت، لندن و لاهه صحنه اعتراض سراسری و شورانگیز مردم انقلابی علیه جمهوری اسلامی محتضر بود.

رژیم اسلامی تمام وحشیگیری و امکانات ماشین آدم کشی و ارعاب و همچنین امکانات تبلیغی خویش را به کار گرفته بود تا مگر این روز را از سر بگذراند. با این همه در سالگرد قیام بهمن “مرگ بر دیکتاتور”، “خامنه ای قاتله”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” و دیگر شعارهای رادیکال و سرنگونی طلبانه مردم در تهران و بسیاری شهرها طنین افکند. فیلم پایین کشیدن و لگد مال کردن عکس خامنه ای و خمینی توسط جوانان معترض در رسانه های بین المللی به نمایش درآمد. برخی محلات تهران ساعتها دست مردم بود و گروههایی از زنان حجاب برگرفتند. بخش هایی از مردم انقلابی به سوی زندان اوین به حرکت درآمدند و تنها با هجوم نیروهای وحشی رژیم اسلامی متوقف شدند. رژیم اسلامی فقط با تکیه بر کنترلی بی سابقه و منتهای شقاوت، با تبدیل کردن صدا و سیما و بیت رهبری و دیگر مراکز حکومتی به قلعه های نظامی، توانست امروز را به شب رساند. در شهرهای اروپایی نیز تنها حضور سنگین نیروهای پلیس مانع از به تسخیر درآمدن سفارتخانه های رژیم اسلامی توسط انبوه تظاهر کنندگان خشمگین و معترض شد.

جهان شاهد این کشاکش انقلاب و ضد انقلاب در ایران بود و بار دیگر در روز ۲۲ بهمن بروشنی دید که رژیم رو به موت اسلامی با چه افتضاح و جنایتی برای بقاء خود در برابر یک انقلاب توده ای و ریشه دار دست و پا میزند. خبرنگارانی که رژیم اسلامی به تهران آورده بود تا سخنان رئیس “دولت مرده” را مخابره کنند، تقریبا همگی تلاشهای رژیم در این روز را به تمسخر گرفتند. علیرغم همه تمهیدات جمهوری اسلامی میدیای بین المللی از اختناق و سرکوب و جمعیت کرایه ای دولتی خبر داد، و از عزم و اراده مردم ایران برای به گور سپاردن جمهوری اسلامی و اینکه چگونه سرتاپای رژیم را وحشت مرگ فرا گرفته است.

۲۲ بهمن هچنین نشان داد که موعظه های اپوزیسیون مدافع نظام و “دلسوختگان جمهوری اسلامی” خطاب به مردم که “خشونت نکنید” تا چه اندازه پوچ و ریاکارانه و چگونه عملا در خدمت خامنه ای و بقای رژیم اسلامی است. امروز بیش از پیش ثابت شد که تنها راه واقعی و کم هزینه در برابر جامعه ایران سرنگونی رژیم آدمخوار اسلامی به نیروی انقلاب مردم است. بعد از ۲۲ بهمن بدون تردید شاهد قطبی تر شدن فضای سیاسی ایران، به چپ چرخیدن بیشتر انقلاب و تدارک جدی تر مردم انقلابی برای پایان دادن به جمهوری اسلامی با نیروی اقدام مستقیم و انقلابی خویش خواهیم بود.

حزب کمونیست کارگری دست تک تک زنان و مردانی که امروز قهرمانانه به میدان آمدند را میفشارد و با تمام قوا برای به پیروزی رساندن انقلاب حاضر، سرنگونی تام و تمام جمهوری اسلامی و برقراری یک جامعه آزاد و برابر میکوشد.

سرنگون باد جمهوری اسلامی!
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ بهمن ۱۳۸۸، ۱۱ فوریه ۱۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *