رحیم یزدانپرست: صدور حکم جلب یک کودک ۵ ساله در استان لرستان

 

بگفته سایت “فرهنگ نیوز” کودکی ۵ ساله به اسم امیر محمد که گویا در حین بازی به چشم هم بازی خود صدمه زده است، توسط دادگاهی در لرستان حکم جلب دریافت کرده و خودش باید “دیه” را بپردازد.

توکل شاکرمی، مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان لرستان در باره این حکم به سایت فرهنگ ‌نیوز گفته است: “در قانون جدید مجازات اسلامی، پرداخت دیه بر عهده شخص گذاشته شده است و در صورت عدم توانایی پرداخت دیه، شخص که ممکن است طفل هم باشد روانه زندان خواهد شد و به همین دلیل حکم جلب امیرمحمد در این ماجرا صادر شد.” جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان نیز در این رابطه به مهر گفت: “مطابق ماده ۴۶۲ قانون مجازات اسلامی دیه جنایت عمدی و شبه‌عمدی برعهده خود مرتکب است”.

وی گفت: همچنین مطابق ماده ۹۲ قانون جدید مجازات اسلامی “در جرایمی که مستلزم پرداخت دیه یا هر ضامن مالی دیگری است؛ دادگاه اطفال و نوجوانان مطابق مقررات مربوط به پرداخت دیه و خسارت حکم می‌کند.”.بدری ادامه داد: “این در حالیست که پیش از تصویب قانون جدید مجازات اسلامی مسئولیت پرداخت دیه بچه بر عهده فرد عاقله بود ولی در قانون جدید متاسفانه مسئولیت بر عهده خود بچه گذاشته شده است.

در کجای این دنیا بجز حکومتهای اسلامی دادگاهی برای اطفال وجود دارد که باید دیه بپردازد؟

دادگاه حکومت اسلامی در لرستان برای امیر محمد کودک پنج ساله حکم جلب صادر کرده و گفته  باید خودش دیه را پرداخت کند. و اگر توان پرداخت دیه را نداشته باشد زندانی میشود. آدم از این همه “ادراک و نبوغ” متحیر می ماند. کودک ۵ ساله و پرداخت دیه؟؟؟؟؟؟

اوباشان اسلامی از رئیس دادگستری تا مدیر عامل “دیه” یکی پس از دیگری بخط شده اند تا روده درازی کنند و از قوانین عصر حجری و  قرون وسطی دفاع کنند. میخواهند بگویند که این امر عادیست چون اسلام این را میگوید. حکومت اسلام و الله در ایران، کودکان زیر۱۸ سال را که به بهر دلیلی مرتکب خطا یا قتلی میشودند اعدام میکند و حالا نوبت به بچه های ۵ و ۶ ساله رسیده است . زندانی کردن کودکان را تحت نام “دیه” هم میخواهند قانونی کنند.

دو تا بچه که یکی از آنها تنها ۵ سال دارد باهم مشغول بازیهای کودکانه دنیای خود بوده اند که متاسفانه در حین بازی یکی از این بچه ها چشمش آسیب دیده، حالا بیدادگاه حکومت اسلامی قوانین ضد کودک و کپک زده را از لابلای قرآن بیرون کشیده و مسئله عمد و شبه عمدی را برای بچه ۵ ساله به میان آورده تا از این عمل شنیع و ضد کودک خود دفاع کند.

مردم آزاده و شریف لرستان و کل ایران باید جواب این کستاخی و در عین حال تفکر پوسیده و گندیده ۱۵۰۰ سال پیش که بوی تعفنش در سرتاسر دنیا به مشام میرسد را بدهند و اجازه ندهند که این حکومت ضد انسان بیشتر از این به حرمت انسانی کودکان تجاوز و تعرض کند.

کودکان باید در برابرهرنوع تعرضی مصونیت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *