Nesan Nodiniam
نسان نودینیان

نسان نودینیان: کارگران، بازنشسته ها و معلمان علیه خط فقر!

 

خط فقر سه میلیون حقوق ما یه میلیون، بیمه رایگان برای باز نشستگان، بیمه رایگان حق مسلم ماست، معیشت منزلت حق مسلم ماست، بی عدالتی چرا؟

٢٩ فروردین تهران شاهد یکی از باشکوهترین اعتراض هزاران کارگر بازنشسته صنایع فولاد، معلمان و همسران آنها که از اصفهان و کرمان و برخی شهرهای دیگر به تهران آمده بودند، بود! این اعتراض کوبنده  در مقابل مجلس اسلامی برگزار شد.

جمهوری اسلامی دشمن بازنشسته ها است!

چگونگی برخورد و یا تعامل با دوران سالمندی مهم است. ایجاد امید به زندگی در میان سالمندان، بالا بردن کیفیت و شرایط اقتصادی و اجتماعی، ملاک رابطه نظام حاکم با سالمندان و بازنشسته ها است. در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی اغلب سالمندان به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی ناچار به حضور در بازار کار می شوند. با وجود اینکه انتظار می رود بازنشستگی با دوران استراحت و خروج افراد از فعالیت‌های اقتصادی همراه باشد، اما در سال ٩٠ بیش از ٢١ درصد از کل افراد بالای ٦٠ سال خواهان اشتغال دوباره و یا مشارکت اقتصادی بوده اند. این میزان در شهرها ٣١.٣٧ درصد و در روستاها نیز ١٣.٣٥ درصد بوده است.

دغدغه های مالی و نداشتن درآمد کافی در دوران کهولت و بازنشستگی بسیار آزار دهنده است. افزون بر این، عدم پرداخت حقوق ها برای مدتهای طولانی ، ناتوانی از تامین معیشت، رفاه و تفریح سبب فشارهای روحی و جسمی خواهد شد.

فراهم آوردن شرایطی که بتواند وضعیت مالی بازنشسته ها را بهبود بخشد، ایجاد شرایطی که بتوانند اوقات خود را به نحو موثر و مثبت پر کنند و نیز ایجاد محیطی آرام که بتواند فرد را از دغدغه های مادی و روحی دور سازد ، مهمترین نیازهای سالمندان و بازنشستگان هستند.

جمهوری اسلامی بجای ایجاد این شرایط، با پرداخت نکردن حقوق و مستمری بازنشستگان، و با ایجاد پائین ترین خدمات پزشکی و درمانی عملا دشمنی و ستیز عمیقی با سالمندان و بازنشسته ها را در کارنامه سیاه خود دارد.

این نظام ضد بازنشسته ها و سالمندان است.

در تجمع اعتراضی و کوبنده ٢٩ فروردین  هزاران معلم و کارگر بازنشسته عملا قطعنامه کیفرخواست مارش و تجمعات روز کارگر را اعلام کرده اند. آنها در این تجمع باشکوه خواهان پایان دادن به  خط فقر و بی عدالتی، خواهان  بیمه رایگان برای باز نشستگان، معیشت و منزلت برای خود و خانواده هایشان شدند.

در آستانه روز جهانی کارگر فراخوان به شرکت وسیع کارگران، معلمان و بازنشسته ها همراه با خانواده هایشان و اقشار زحمتکش جامعه اقدامی کارساز و موثر است.

٣١ فروردین ١٣٩٥

١٩آپریل ٢٠١٦

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *