تجمع هزاران نفره کولبران مرزی در بانه، سردشت، مریوان و سروآباد  

بنا به اخبار منتشر شده بدنبال بسته شدن نوار مرزی و دیگر بازارچه های حمل و نقل کالا توسط جمهوری اسلامی، هزاران نفر از کولبران شهرهای بانه، مریوان، سردشت و سروآباد مقابل ادارات و فرمانداری‌ها دست به اعتراض زدند. بنا به این اخبار روز سه‌شنبه، ۳۱ فروردین، ساختمان فرمانداری مریوان صحنه حضور مغازه ‌داران و کولبران مرزی این شهرستان و شهر سروآباد بود که از مقامات حکومتی می‌خواستند معابر و بازارچه‌های مرزی بازگشایی گردد. تجمع کولبران و تعطیلی گسترده بازار مریوان موجب گردید که فرماندار با حضور در میان مردم معترض، از بازگشایی مجدد بازاراچه باشماق طی دو روز آینده خبر دهد. این اعتراضات و اعتصابات از روز شنبه در بانه آغاز شده است. یکی از سایت های داخل بدلیل درج اخبار مربوط به این مسئله توسط نهادهای دولتی بسته شد.

 در این میان نهادهای امنیتی رژیم نظیر ستاد خبری و شورای تامین شهرستان و امام جمعه های مفتخور تلاش میکنند بر بازاریان و کارگران مرزی فشار بیاورند که از اعتصاب و تجمع دست بردارند. روزهای دوشنبه و سه شنبه (۳۰ و ۳۱ فروردین) بازاریان و کولبران در سردشت به این حرکت پیوستند و اداره اماکن از بازاریان خواسته است این اعتصاب را همراهی نکنند.

 مکانهای عبور حمل و نقل کالا تنها منبع درآمد و معیشت کارگران کولبر مرزی است که مدام از سوی ماموران انتظامی رژیم یا مسدود میشوند و یا کارگران کولبر را مورد اثابت گلوله قرار میدهند.

 کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به مردم معترض و کولبران مرزی برای دست زدن به اعتراض و اعتصاب درود میفرستد و از مردم سایر شهرها میخواهد که از کولبران حمایت کنند. یا کار یا حقوق بیکاری خواست و مطالبه ای است که کولبران را میتواند در تجمعات سراسری برای ادامه اعتراضاتشان متحد کند.

 کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۳۱ فروردین ۱۳۹۵

۱۹ آوریل ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *