درباره اهداف جنایتکارانه لشکرکشی رژیم به مرزهای کردستان عراق

در دو هفته گذشته سپاه پاسداران حکومت اسلامی دست به تهدید احزاب اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی، اردوگاه های آنها و محل های استقرار پناهندگان ایرانی در کردستان عراق زده و در مرز کردستان عراق مانورهای نظامی ترتیب داده است.

در چند سال گذشته حکومت اسلامی تحت عنوان توافقات امنیتی و خلع سلاح سازمان‌های اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق، بارها از جمله در هشت ماه گذشته دست به مانور نظامی زده و یا محل استقرار این نیروها را مورد حمله نظامی قرار داده است.

حکومت اسلامی تصور میکند که با محدود کردن حضور اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق میتواند صدای انقلاب جاری و اعتراضات مردم و فضای اعتراضی در کردستان را خاموش کند. اما حکومتی سراپا بحران، که هر روز سرانش به ناتوانی خود در پاسخگویی به نیازهای مردم و شکستشان در مقابل موج میلیونی بی‌حجابی اعتراف میکنند، حکومتی که فرماندهان سپاه و بسیجش از بی اعتمادی وسیع در بدنه نیروهای خود صحبت میکنند، حکومتی که امکان کوچکترین بهبودی در وضعیت اقتصادی مردم ندارد بلکه هر روز طرح های تحمیل گرانی و فقر بیشتر را برنامه ریزی میکند، با هر اقدام سرکوبگرانه ای فقط خشم و اعتراض بیشتر را دامن میزند.

ناامن کردن مرزها با مانورهای نظامی علاوه بر تحت فشار قرار دادن نیروهای اپوزیسیون در این منطقه، جان هزاران نفر از ساکنین مرزهای ایران و عراق و پناهندگان ایرانی ساکن شهرهای عراق را بخطر خواهد انداخت. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران مانور و لشکر کشی نظامی به مرزهای مشترک ایران و عراق را شدیدا محکوم میکند و سازمان و احزاب سیاسی در عراق و کردستان و کشورهای اروپایی را فرا می خواند علیه تحرکات نظامی حکومت اسلامی بایستند و افکار عمومی، دولتها و سازمانهای سیاسی را در جهت بایکوت جمهوری اسلامی بسیج کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

١۶ خرداد ١٤٠٢

۶ ژوئن ٢٠٢٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *