تجمعات اعتراضی بازنشستگان مخابرات در چندین شهر و اخباری دیگر

روز ۸ خرداد بازنشستگان مخابرات همچون دوشنبه های گذشته در اعتراض به فقر و گرانی و بی تامینی و برای پیگیری خواستهایشان مقابل ساختمان مخابرات در شهرهای مختلف تجمع کردند. این تجمعات در این هفته در مشهد، ارومیه، مریوان، ایلام، کرمانشاه، اهواز، خرم آباد برگزار شد.

در این اعتراضات بازنشستگان از جمله شعار میدادند: “نه مجلس، نه دولت نیستند به فکر ملت”، “هزینه ها دلاریه، حقوق ما ریالیه”، “عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم”، “برای رفع تبعیض ، عدالت، عدالت”، “اینهمه بیعدالتی هرگز ندیده ملتی”، و “ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه”. روز گذشته نیز بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز و شوشتر تجمع داشتند.

امروز همچنین کارگران شرکت گندله‌سازی مادکوش بندرعباس در اعتراض به عدم تحقق مطالبات‌شان و وضع بد معیشتی خود بار دیگر دست از کار کشیده و تجمع کردند.

همچنین کارگران نفلین سینیت کلیبر برای دومین روز دست به اعتصاب و تجمع زدند.اعتراض این کارگران به عدم انعقاد قرارداد کاری و تعویق پرداخت دستمزد و حق بیمه شان و وضع بد معیشتی شان است.

در ادامه سرکوبگری های حکومت روز گذشته فرهاد شیخی از مدافعین حقوق کارگران، توسط نیروهای اداره اطلاعات در منزل شخصی خود واقع در هشتگرد کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید. فرهاد شیخی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود. یک کارزار مهم مردمی کارزار برای آزادی کارگران زندانی، معلمان دربند، بازداشت شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی است. سی خرداد روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی را امسال نیز باید به یک حرکت اعتراضی سراسری و گسترده علیه سرکوبگریهای حکومت و برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی تبدیل کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ خرداد ۱۴۰۲، ۲۹ مه ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *