راهپیمائی کارگران آونگان اراک مورد یورش سرکوبگران رژیم واقع شد. کارگران شرکت بن رو دست به اعتصاب دو روزه زدند

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ١٥ و ١٦ بهمن، کارگران کارخانه آونگان اراک به دليل عدم دريافت ٦ تا ٨ ماه حقوق و دستمزد در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و بدلیل بی نتیجه ماندن انتظار درمقابل فرمانداری دست به راهپيمائیی در خیابانهای مرکزی شهر زدند. نیروهای سرکوب رژیم به کارگران حمله کردند و تعدادی را زخمی و دهها نفر را دستگیر کردند.
کارگران این کارخانه در هفته های گذشته چندین بار دست به اعتراض زده اند که با هجوم نیروهای وحشی حکومت اسلامی مواجه شده اند. روز چهارشنبه کارگران ضمن راهپیمائی در خیابانهای شهر شعارهائی علیه حکومت دادند از جمله مرگ بر دیکتاتور و ننگ بر صدا و سیما که بطور وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. اما کارگران روز بعد نیز دست به تجمع و راهپمائی زدند و باز هم مورد یورش قرار گرفتند. یکی از کارگران به یکی از رسانه ها گفته است: “هشت ماه است گرسنه ايم، ديگر نمی توانيم با دست خالی به خانه برويم. فرياد ما را به گوش جهانيان برسانيد، بگذاريد دنيا بداند ما در اين حکومت اسلامی چه می کشيم.” کارگر ديگری گفته است: “ای مرگ بر اين دولت! ای مرگ بر اين حکومت! سوال اينجاست در حکومتی که خصوصی شدن راهی برای بخشش اموال عمومی به سپاه و بسيج است و چيزی جز بر باد دادن بيت المال نيست، اجرايی شدن اين قانون که سبب بيکاری هزاران کارگر و گرسنگی آنها شده است چه لزومی دارد؟ آيا اين غارت اموال مردم نيست؟” گفته میشود که از هزار کارگر این کارخانه نزدیک به ششصد نفر بیکار شده اند.
طبق گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران شرکت بن رو در جاده سلفچگان که حدود ٨٠٠ کارگر دارد، نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته و همزمان با دو روز اعتصاب هشداری کارگران نورد لوله صفا در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه از دستمزدهایشان، دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب که در تمام طول روزهای ١٢ و ١٣ بهمن ماه ادامه داشت سر انجام با پرداخت یک ماه از دستمزدهای معوقه کارگران درصبح روز چهارشنبه پایان گرفت. کارگران این کارخانه سه ماه حقوق طلبکارند و اعلام کرده اند که چنانچه در اسفندماه دستمزدهای معوقه آنان پرداخت نشود بار دیگر دست به اعتصاب خواهند زد.
حزب کمونیست کارگری حمله به کارگران آونگان را شدیدا محکوم میکند و از همه کارگران و مردم اراک میخواهد با تمام قوا از کارگران این کارخانه حمایت کنند، به اجتماعات آنها بپیوندند و مانع هجوم سرکوبگران به آنها شوند. حزب کمونیست کارگری عدم پرداخت دستمزد کارگران را جنایت آشکار کارفرمایان و دولت اسلامی آنها میداند و کارگران در سراسر کشور را به مبارزه قاطع و متحدانه برای گرفتن دستمزدهای خود فرامیخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٥ فوریه ٢٠١٠، ١٦ بهمن ١٣٨٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *