خیزش گسترده علیه اعدام سه جوان در دستگرد اصفهان و علیه کل اعدام ها- مرگ بر حکومت اعدامی

امروز علیرغم اعتراضات وسیع مردمی، حکومت جنایتکار اسلامی سه جوان معترض پرونده “خانه اصفهان” را وحشیانه اعدام کرد. این سه جوان به اسامی مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در زندان دستگرد زندانی بودند. صبح زود، جلادان برادر مجید کاظمی را خبر کردند که به زندان مراجعه کند و بعد خبر اعدام را به وی دادند و پیکر این سه جوان را از ترس جمع شدن مردم در محلی دور از شهر و در نبود خانواده ها در قبرستان حبیب آباد به خاک سپردند. و ظهر هنگام بود که به خانواده آنها اجازه دادند که فقط خودشان به محل قبرستان بروند تا مبادا مردم جمع شوند و حسابشان را کف دستشان بگذارند. این جنایتکاران حتی از سایه خود نیز وحشت دارند. اما مردم جمع هستند و با شعار همه با هم هستیم صف متحد خود علیه اعدام و ماشین سرکوب و جنایت حکومت شکل داده اند.

اعدام این سه جوان کل جامعه را به حالت انفجار در آورده است. شعاردهی های اعتراضی از همان آغاز صبح در ده منطقه تهران و در شهرهای دیگر به راه افتاده و اکنون شبانه جریان دارد و فریاد مرگ بر دیکتاتور مرگ بر حکومت اعدامی و مرگ بر خامنه ای قاتل همه جا بلند است. جمعی از مردم در مقابل منزل سعید یعقوبی تجمع کردند و بعد هم در همدردی با این خانواده به داخل منزل رفته و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. تشکلهایی از دانشجویان، جوانان، مدافع حقوق زن و مردم معترض فراخوان به تجمعات اعتراضی برای امشب دادند. و این تجمعات در محلات مختلف تهران و شهرهای اصفهان، مشهد، ملارد، دهگلان، گوهردشت و گلشهر کرج شکل گرفته است.

در اصفهان مردم به خیابان آمده و فریاد میزنند: “قسم به سربداران ایستاده ایم تا پایان”، و “بگو مرگ بر خامنه ای”، “خامنه ای بی ریشه قیام ادامه دارد”، و “اگر باهم یکی نشیم یکی یکی کشته میشیم “.

در گوهر دشت مردم شعار میدهند: ” وای به روزی که مسلح شویم”، “مرگ بر دیکتاتور”،” فقر، فساد، گرونی، می‌ریم تا سرنگونی”، “مرگ بر جمهوری اسلامی”.

در تهران مردم در محلات تهرانپارس، اکباتان، صادقیه شهر زیبا، جنت‌آباد، سعادت‌آباد، فرمانیه، امیرآباد شمالی، شهرک چیتگر، پونک، شهرک باقری، مجیدیه و میدان هروی از خانه‌های خود بیرون آمده در اعتراض به اعدام سه جوان با پرونده ساختگی خانه اصفهان، شعار های ضد حکومتی سر میدهند. مردم در صادقیه با شعار “اصفهان اصفهان تسلیت تسلیت” خشم و انزجار و مراتب همدردی خود را با مردم اصفهان و خانواده این سه جوان اعلام داشتند. در فلکه دوم و سوم تهرانپارس و اکباتان تهران مردم به خیابان آمده و شعار اعتراضی سر دادند. در شهر قدس تهران نیز جوانان با آتش زدن بنر حکومتی اعلام اعتراض کردند.

امروز مردم در شهر زاهدان نیز در ادامه جمعه های اعتراض و انقلاب زن زندگی آزادی و علیه اعدام ها به خیابان آمدند و با شعارهای کوبنده خود پاسخ حکومت جنایت و اعدام را دادند. مردم شعار میدادند: “بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی”، “با آنکه بی تفنگیم علیه تو می جنگیم”، مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه ای”. زاهدان یک سنگر مهم انقلاب است و الگویی برای همه شهرهاست.

همزمان با اعتراضات در ایران در شهرهای مختلفی از جهان ازجمله در کلن، آرهوس دانمارک، استکهلم، و وین ایرانیان در اعتراض به اعدام امروز سه جوان معترض در دستگرد اصفهان به خیابان آمده و فریاد اعتراضشان را بلند کرده اند. برای فردا ۳۰ اردیبهشت ماه (۲۰ ماه مه) نیز فراخوانی از سوی انجمن خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی داده شده است و بیش از پنجاه کشور به این فراخوان پیوسته اند.

اعتراضات مردمی علیه اعدامهای امروز بازتاب جهانی بسیاری داشته و از جمله دولتهایی چون سوئیس، نروژ، اتریش آنرا محکوم کرده اند. اگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل نیز در این رابطه مینویسد:”عواطف ما همراه خانواده و دوستان آنهاست”.

جمهوری اسلامی به ماشین جنایت و اعدامش سرعت داده است. از جمله هم اکنون شماری از بازداشت شدگان انقلاب در زندان قزلحصار کرج و تبریز زیر خطر اعدام قرار دارند. بنا بر خبرها خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل زندان قرلحصار تحصن کرده و از مردم طلب کمک و حمایت میکنند.

این چنین است که اصفهان و مردم در تمام شهرها آرام و قرار ندارند. در مدیای اجتماعی مردم به اشکال مختلف اعلام انزجار و اعتراض میکنند. از جمله سپیده رشنو چهره شناخته شده علیه حجاب و مهتاب نصیرپور بازیگر سینما در پست های خود در مدیای اجتماعی این اعدام ها را محکوم کردند. از درون زندان نیز زرتشت احمدی راغب در پیامی صوتی از این اعدام ها اعلام انزجار کرده و میگوید پاسخ سرنگونی حکومت است.

فردا همزمان با اعتراضات در خارج کشور در ایران نیز باید تجمعات اعتراضی علیه اعدامها شکل بگیرد. باید با اعتراضات تظاهرات و تجمعات سراسری و با اعلام اعتصابات در همه مراکز کاری پاسخ این حکومت آدمکش را به محکمی داد. باید با بیانیه های اعتراضی خود دنیا را به لرزه در آوریم و خواستار بایکوت جهانی این حکومت شویم. و این صدا باید هر چه رساتر از ایران بلند شود. باید حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی را در حلقه اعتراضات وسیع خود در ایران و در جهان قرار داد.

نابود باد حکومت آدمکش اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹ مه ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *