خیزش گسترده علیه اعدام‌ها با پرچم همه با هم هستیم!- حمید تقوایی

شعار و هشتگ#همه باهم هستیم به نماد و آیکون اعتراضات گسترده علیه موج اعدام‌ها تبدیل شده است. بازتاب خیابانی ترند “همه با هم هستیم” در شبکه‌های اجتماعی،تجمع همبسته معترضین به اعدام در مقابل زندان دستگرد اصفهان و تجمعات در دیگر شهرها و در مقابل دیگرزندان‌ها و حمایت گسترده مادران دادخواه و فعالین انقلاب از این حرکت است. مردم به‌پاخاسته علیه جمهوری اسلامی با این حرکت همبسته خود موفق شده‌اند در گام اول اجرای حکم اعدام عزیزانمان را به عقب بیندازند. در ادامه این حرکت می‌توان جلادان حاکم را به عقب‌نشینی‌های بیشتری وادار کرد و حکومت را مجبور کرد تا احکام اعدام مجید کاظمی و صالح میرهاشمی و سعیدیعقوبی و دیگر عزیزانی که در معرض اعدام هستند را لغو کند. فراتر از آن، ما می‌توانیم با تداوم و گسترش اعتراضات جمعی در همه شهرها و در برابر همه زندان‌هاچوبه‌های دار را بر سر جلادان حاکم خرد کنیم، آنان را به غلط‌کردن بیندازیم و عملاً صدور احکام اعدام را متوقف کنیم.
“همه با هم هستیم”! این رمز پیشروی و پیروزی ما است.
در این میان عده‌ای در مدیای اجتماعی اعلام کرده‌اند #ماباشمانیستیم، اعلام کرده‌اند #کنارشاهیم و #کنارشاه میمانیم! برخی هم از حزب کمونیست کارگری به‌خاطر آنکه در آخرین کنگره‌اش، ۹ ماه قبل از آغاز انقلاب زن زندگی آزادی، اعلام کرد “ما همه با هم هستیم” دست به “افشاگری” زده‌اند! ما از این افشاگری استقبال می‌کنیم و آن را باعث افتخار خود می‌دانیم. کنگره حزب اعلام کرد ما “کارگران هفت‌تپه و نفت و فولاد و مراکز دیگر کارگری” و “معلمان و بازنشستگان و پرستاران و کادر درمانی ودانشجویان و کول‌بران و رانندگان و کشاورزان” و در یک‌کلام “همه اقشار مردم ایران که برای سرنگونی جمهوری اسلامی و تغییراوضاع نکبت‌بار کنونی به‌پاخاسته‌اند! ” همه با هم هستیم! و اکنون جنبش گسترده علیه موج اعدام‌ها بروز شکوهمند همین شعار در یک سطح سراسری است.
در پیام کنگره پیش‌بینی کردیم انقلابی عظیم در راه است و امروز انقلابی سربلند کرده است که خودثمره همبستگی بین این بخش‌های عظیم توده مردم، اتحاد نودونه‌درصدی‌هاا در برابر یک‌درصدی‌های تبهکار حاکم، است. روشن بود که سلطنت‌طلب‌ها و گذشته‌پرستان جایی در صفوف نودونه‌درصدی‌های جامعه ندارند و امروز خودشان صریحاً اعتراف می‌کنند که “ما با شما نیستیم”. انقلاب پالایش پیدامی‌کند و سره از ناسره جدا می‌شود.
خیزش جاری مردم آزاده علیه موج اخیراعدام‌ها با گسترش هر چه بیشتر خود، و نهایتاً انقلاب جاری با پیشروی و پیروزی خود، مجازات اعدام را برای همیشه لغو خواهد کرد و آن را به موزه توحش و جنایات دیکتاتوری‌های سلطنتی و اسلامی در تاریخ ایران خواهد سپرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *