۱۹ اردیبهشت: گزارش تکمیلی از تجمعات سراسری معلمان در بیش از ۲۰شهر- حملات شیمیایی محکوم باید گردد!

همانطور که گزارش کردیم از ساعت ده صبح امروز نوزده اردیبهشت معلمان در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، در اعتراض به سرکوبگریهای حکومت و برای پیگیری مطالباتشان در شهرهای متعددی تجمعات اعتراضی بر پا کردند. لیست تا کنونی شهرهایی که در آنها تجمع بر پا شده عبارتند از: جلفا، تاکستان، بجنورد، شوش، سنندج، آبدانان، رشت، سقز، اراک، اردبیل، لنگرود، اهواز، هرسین، تاکستان، شیراز، قزوین، همدان، تربت حیدریه، شاباد کرمانشاه، کرمانشاه، اصفهان و اسلام آباد.

در سقز معلمان شاغل و بازنشسته علیرغم سرکوب شدید نیروهای امنیتی، بستن درب و خیابان های منتهی به اداره آموزش و پرورش حضور حداکثری داشتند و خواستهای خود را فریاد زدند.

در کرمانشاه معلمان در تجمع خود با شعارهای معلم زندانی آزاد بایدگردد، حملات شیمیایی محکوم باید گردد، مهدی پور روحت شاد، روحت شاد، اعتراض خود را به سرکوبگریها و جنایات رژیم اعلام داشتند.

بنا بر گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در این روزعاتکه رجبی که به منظور شرکت در تجمع معلمان در شهر مشهد از خانه خارج شده بود بازداشت شد. عاتکه رجبی در اعتراض به سرکوب دانش آموزان معترض در جریان اعتراضات اخیر اعتصاب غذا کرده بود و پس از آن از آموزش و پرورش اخراج شد. عاتکه رجبی دستگیر شدگان اعتراضات امروز، دستگیر شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط زاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹ مه ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *