حمید تقوائی: ایران در صدر فساد جهانی!

HamidTaqvaee-4هفته گذشته با افشای یازده میلیون سند از یک شرکت حقوقی پانامائی، پرده از یک شبکه جهانی پولشوئی و فرار مالیاتی و سوء استفاده مالی رهبران و مقامات پیشین و فعلی دولتی در ۷٢ کشور جهان برداشته شد. جمهوری اسلامی هم یکی از این کشورهاست اما فساد مالی در ایران دارای  ابعادی بسیار گسترده تر و تکاندهنده تر از موارد افشا شده در اسناد پاناما است. پرونده بابک زنجانی به تنهائی فسادی بمراتب عمیق تر و ریشه ای تری از آنچه در اسناد پاناما برملا شده است را افشا میکند.

حسن دهدشتی عضو کمیته مجلس برای پیگیری پرونده بابک زنجانی میگوید: “ممکن نیست در پرونده زنجانی، سیستم دولتی بیگناه باشد.” اما نه تنها در پرونده بابک زنجانی بلکه در دهها مورد دزدیهای میلیارد دلاری افشا شده، از “گم شدن” دکل های نفتی گرفته تا اختلاس نجومی در سازمان تامین اجتماعی و تا دزدی های کلان امثال شهرام جزایری و مَه‌آفرید امیرخسروی  و در صدها  مورد افشا نشده دیگر، نه تنها “سیستم دولتی نمیتواند بیگناه باشد”، بلکه دولت خود سرمنشا و عامل مستقیم فساد است ! فساد یک جزء ساختاری و نهادینه شده نظام جمهوری اسلامی است. در فساد هم، مانند اعدام، جمهوری اسلامی رکورد جهانی را شکسته است.

نخست وزیر ایسلند بدنبال افشای نامش در اسناد پاناما استعفا داد. در ایران هم اگر حساب و کتابی در کار بود مقامات دولتی که خود اعتراف میکند در دزدیهای نجومی و زنجیره ای که هر روز بر ملا و رونمائی میشود “بیگناه نیست”، میبایست نه تنها دسته جمعی استعفا میدادند بلکه به محاکمه کشیده میشدند.

فساد سرمایه داری امری جهانی است، اما آنچه خوبان همه دارند جمهوری اسلامی به تنهائی دارد! یک قلم ثروت باد آورده بیت رهبری و خاندان رفسنجانی نه تنها در ایران و خاورمیانه بلکه در سطح جهان جمهوری اسلامی را در صف اول مفسدین جهان قرار میدهد!

 

٦ آوریل ١٦  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *