پنجمین روز اعتصاب سراسری کارگران پروژه ای نفت

اعتصاب نفت : شماره ۷

امروز پنجم اردیبهشت اعتصاب قدرتمند کارگران پروژه ای نفت با دو خواست فوری افزایش ۷۹ درصدی دستمزدها و بیست روز کار و ده روز مرخصی وارد پنجمین روز خود شد. این اعتصابات از صنعت نفت فراتر رفته و کارگران پروژه ای در فولاد و معادن و نیروگاهها نیز به آن پیوسته اند. بنا بر تخمین کارگران بیش از صد هزار نفر در این اعتصابات شرکت دارند و دامنه آن به حدود صد مرکز از صنایع نفت و فولاد و صنایع دیگر کشیده شده است.

بنا بر خبرهای تا کنونی مراکزی که امروز به اعتصاب پیوستند عبارتند از: شرکت تام‌کار شاغل در پروژه‌ی فولاد خیام نیشابور، کارگران شرکت مپنا شاغل در پروژه‌ی پالایشگاه بیدبلند ۲ بهبهان ، شرکت نصب نیرو شاغل در رمیله کشور عراق، شرکت چگالش پترو پایساز شاغل در پروژه‌ی پالایشگاه تهران.

گفتنی است که شمار زیادی از کارگران پروژه‌ای از طریق شرکتهای پیمانکاری در پروژه‌های نفت و گاز کشور عراق مشغول به کارند و این کارگران قبلا اعلام کرده بودند که همراه با دیگر همکاران پروژه‌ای دست به اعتصاب خواهند زد.

اعتصابات با قدرت نفت، همراه با اعتراضات هر روزه بازنشستگان، به میدان آمدن پرستاران با تجمعات اعتراضی شان، فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان به ایجاد کمیته های مردمی برای دفاع از جان دانش آموزان در برابر حملات شیمیایی حکومت به مدارس دخترانه، و همچنین شنبه های بیحجابی سراسری، همه و همه فضای پرالتهاب و رزمنده جامعه علیه حکومت اسلامی و تداوم انقلاب زن زندگی آزادی را بازتاب میدهد . در متن چنین شرایطی به استقبال روز جهانی کارگر میرویم. روز جهانی کارگر روز اعتراض سراسری همه مردم است. با تدارک تجمعات بزرگ خود و با مارش قدرتمندمان در اول مه، این روز را به روزی تاریخی در انقلابمان تبدیل کنیم. زنده باد کارگران نفت، زنده باد روز جهانی کارگر!

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۵ آوریل ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *