تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران به مناسبت اول ماه مه: انقلاب زن زندگی آزادی در ایران همه جهان را به حمایت فرامی‌خواند

در اول ماه مه امسال جهان شاهد عروج یک انقلاب پرشور و عظیم در ایران است. طنین پرشکوه انقلاب زن زندگی آزادی را مردم آزادیخواه و برابری طلب در سراسر جهان شنیده‌‌اند و خود را با ‌آن همدل و همراه می‌دانند.
انقلابی که نوید سرنگونی حکومت ضد زن و کودک‌کش اسلامی ایران را می‌دهد که بیش از چهار دهه با سرکوب بی‌امان مبارزات کارگری، تحمیل فقر و فلاکت و ریاضت اقتصادی، با حجاب اجباری و آپارتاید جنسیتی، سرکوب و دیکتاتوری، اعدام و شلاق و اسید و شکنجه و تحمیل بیحقوقی کامل به همه مردم، بدترین، وحشیانه ترین و بیرحم‌ترین نوع سرمایه داری را به جان مردم ایران انداخته است.
جهان باید بداند که جمهوری اسلامی طی مدت هفت ماه از خیزش انقلابی اخیر، بیرحمانه بیش از پانصد جوان معترض و بیش از هفتاد کودک را با شلیک گلوله جنگی و ضربات باتوم و پرتاب از بلندی با بیرحمی و قساوت به قتل رسانده است. دختران و پسران انقلابی بسیاری را نابینا و بیش از سی هزار نفر از مردم معترض را زندانی کرد. به این جنایات هم بسنده نکرد! با حملات شیمیایی سازمان‌یافته به صدها مدرسه دخترانه و خوابگاه دانشجویی در سراسر کشور مذبوحانه در تلاش است تا انقلاب را متوقف کند. علیرغم این، اما انقلاب همچنان ادامه دارد و با قدرت و جسارت پیش ‌می‌رود. در همین دو روز گذشته هزاران کارگر نفت در سراسر کشور دست به اعتصاب قدرتمندی زده‌اند.
اول ماه مه روز همبستگی بین‌المللی کارگری فرصتی است که صدای انقلاب زنان و جوانان، کارگران و کل مردم بپا خواسته ایران شنیده شود. امروز مردم ایران به حمایت جهانی تشکل‌های مترقی کارگری و مردم انساندوست سراسر جهان نیاز دارند. با اتکا به این حمایت‌ها بایکوت جمهوری اسلامی، طرد و منزوی ‌کردن و اخراج آن از همه نهادها و سازمانهای بین‌المللی، به ویژه سازمان جهانی کار، باید متحقق شود.
حمایت جهانی از خیزش انقلابی «زن زندگی آزادی»، مردم ایران را برای سرنگونی حکومت اسلامی ایران قدرتمند‌تر خواهد کرد و نه فقط مردم ایران که جهان متمدن را از شر یکی از هارترین دیکتاتوری‌های سرمایه داری خلاص کند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ آوریل ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *