از فراخوان فعالین مدنی در مهاباد و سقز برای تعطیلی مدارس حمایت میکنیم!

مردم شهرهای مهاباد و سقز را به حمایت از فراخوان فعالین مدنی فرامی‌خوانیم!

فعالین مدنی مهاباد و سقز، از محصلین و والدین، معلمان و مردم شهرهای مهاباد و سقز خواسته اند که روز یکشنبه ٢٧ فروردین در اعتراض به هجوم بی رحمانه حکومت آدمکشان اسلامی مدارس را تعطیل و از حضور در کلاس ها خودداری کنند.

شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲، دبیرستان دخترانه معروف شافعی و دبیرستان حاج صالح شاطری و دبستان ستایش در مهاباد هدف حملات شیمیایی قرار گرفته و شماری از دانش‌آموزان مسموم و به مراکز درمانی منتقل شدەاند. وضعیت تعدادی از این دانش آموزان وخیم است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از این فراخوان ها، تمامی دانش‌آموزان و خانواده هایشان، معلمان و دانشجویان، زنان و جوانان و همه مردم سقز و سایر شهرهای کردستان و مردم بجان آمده در سراسر کشور را به اعتراض علیه حملات شیمیایی به مدارس فرامیخواند.

مردم مبارز سقز در روزهای ٢٠و٢١و٢٢ فروردین علیه مسمومیت های زنجیره ای در چند مدرسه این شهر با برپایی اعتراضات در مقابل مدرسه معراج و اعتصاب یکپارچه یازاریان و تعطیلی مدارس متحدانه ایستادند.

فضای خشم و اعتراض در سراسر کشور حاکم است و حکومت در اوج انزوا و تشتت است. فضای تعرضی در شهرهای مهاباد و در سقز نشان میدهد که اوضاع بار دیگر بطرف گسترش اعتراض در سراسر کشور میرود.

زنده باد اتحاد سراسری علیه حکومت ضد زن و کودک کش اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲٧ فروردین ۱۴۰۲، ١٥ آوریل ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *