اعتصاب کارگران پتروپالایش پتروشیمی و پروژه گازی دهلران، تجمع پرستاران در سنندج و دو خبر دیگر

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۸۸

امروز ۲۶ فروردین کارگران شاغل در پتروپالایش پتروشیمی دهلران (دشت عباس) با خواست افزایش دستمزدها و مطالبه نوبت کاری ۲۰ روز کار ۱۰ روز استراحت دست از کار کشیدند. بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت این کارگران علیرغم اعتراضاتی که داشتند و وعده های داده شده کماکان با نوبت کاری های ۲۴ روز کار و ۶ روز استراحت مجبورند کار کنند.

در این روز همچنین گروهی از کارگران شاغل در شرکت آی جی سی، پروژه گازی ان جی ال ۳۱۰۰ چشمه خوش دهلران در اعتراض به عدم دریافت حقوق بهمن و اسفند ماه سال گذشته و همچنین عیدی پایان سال، دست از کار کشیده و در کارگاه این شرکت تجمع کردند.

خبر دیگر مربوط به تجمع پرستاران و کادر درمانی استان کردستان در اعتراض به سطح نازل حقوقها، چگونگی تعرفه گذاریها ، فشار سنگین کاری و شرایط دشوار شغلی شان مقابل استانداری در سنندج است. پرستاران معترض شعار میدادند:”وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه”.

در همین راستا قبلا نیز پرستاران در شهرهایی چون قزوین ، اراک، بابل و تهران تجمعاتی داشته و دور جدیدی از اعتراضات در میان پرستاران شکل گرفته است.

همچنین در این روز مراسم زادروز نیما نوری از جانباختگان انقلاب در آرامستان بهشت علی اشتهارد کرج برگزار شد. نیما نوری، نوجوان ۱۸ ساله در تاریخ دوازدهم آبان ماه در چهلمین روز گرامیداشت حدیث نجفی که توسط حکومت به قتل رسیده بود، به ضرب گلوله جان خود را از دست داد. جنبش دادخواهی یک عرصه مهم جدال با حکومت اسلامی است. مردم با گرامیداشت یاد جانباختگان انقلاب عزم خود را برای نابودی این حکومت آدمکش و تداوم انقلاب زن زندگی آزادی اعلام میکنند.

آخرین خبر حاکی از آزادی زینب زمان، فعال دفاع از حقوق زن با قید وثیقه از زندان اوین در تهران است. زینب زمان به صورت علنی از اعتراضات ماه‌های گذشته حمایت کرده‌ بود . یک پیشروی مردم در انقلاب فشار آوردن به حکومت و آزادی شماری از بازداشت شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی است. با قدرت انقلاب میتوان در زندانها را گشود و همه زندانیان را آزاد کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵ آوریل ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *