شعاردهی های شبانه علیه حملات شیمیایی به مدارس و اخباری دیگر

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۸۲

شب گذشته ۲۱ فروردین شعاردهی های شبانه در واکنش با حمله وحشیانه شیمیایی حکومت به مدارس گسترده تر شده و در تهران در محلاتی چون شهرک باقری، اکباتان، تهران پارس و کارگر شمالی شعارهای ضد حکومتی بر فضای خیابانها طنین انداخت.مردم شعار میدادند: “مرگ بر حکومت دخترکش”، “مرگ بر خامنه ای”، “قسم به خون یاران ایستاده ‌ایم تا پایان”، “مرگ بر خامنه ای، لعنت بر خمینی!”، و “مرگ بر دیکتاتور”.

در شامگاه یکشنبه ۲۰ فروردین نیز مردم در محله شهرک کارمندان مهاباد در محکومیت حملات شیمیایی سریالی علیه دانش‌آموزان، و حمایت از خواسته دانش‌آموزان سقز برای بایکوت مدارس، دست به تظاهرات شبانه زدند و شعار دادند.

یک کانون داغ اعتراض علیه حملات شیمیایی به مدارس، شهر سقز است. در این شهر به دنبال اعتصاب موفق روز گذشته و استقبال یکپارچه معلمان، دانش آموزان، و بازاریان از فراخوان اعتصاب، انجمن صنفی معلمان سقز و زیویه برای امروز سه شنبه ٢٢ فروردین نیز به اعتصاب عمومی و تعطیلی مدارس فراخوان داده اند. همچنین جوانان سنندج مردم کردستان را به اعتصاب سراسری فراخوانده اند. حزب کمونیست کارگری از فراخوان انجمن صنفی معلمان سقز و زیویه و جوانان انقلابی در سنندج حمایت و پشتیبانی میکند و بر همبستگی مردم در تمامی شهرهای کردستان و حمایت سراسری مردم ایران با این اعتراضات تاکید دارد. انتظار میرود که معلمان در سطح سراسری همچون معلمان در سقز برای نجات جان دانش آموزان به میدان بیایند و اعلام اعتصاب سراسری کنند. باید اعلام کرد که تا وقتی آمرین و عاملین حملات شیمیایی به مدارس به مردم معرفی و محاکمه نشوند، مدارس دخترانه و پسرانه همگی تعطیل خواهند بود. با اعتصاب سراسر در همه جا و تجمعات خانواده ها و مردم در مقابل مدارس و اشکال مختلف اعتراضی، سیاست جنایتکارانه حملات شیمیایی به مدارس را باید به شکست کامل کشاند و به ضد حکومت کودک کش تبدیل کرد. جمهوری اسلامی این حکومت کودکش کش و جنایتکار باید گورش را گم کند و برود.

بنا به گزارشات امروز محمد قناتی از معلمان اراک و ژینا مدرس گرجی روزنامه نگار و فعال حقوق زن در سنندج برای دومین بار در چد ماه گذشته توسط نیروهای اداره اطلاعات ربوده شده و به مکان نامعلومی منتقل شدند. با اعتراضی سراسری برای جلوی آدم ربایی ها و سرکوبگری های حکومت را گرفت. جلوی زندانها و بازداشتگاههای حکومت باید تجمع کرد و برای آزادی بازداشت شدگان انقلاب و تمامی زندانیان سیاسی فشار آورد.جنبش برای آزادی بازداشت شدگان و تمام زندانیان سیاسی یک جنبش قدرتمند است. با فشار انقلاب دیوارهای زندانها شکاف برداشت و توانستیم حکومت را ناچار به آزاد کردن شمار زیادی از زندانیان در بند را نماییم. باید فشار آورد و سد محکمی در برابر دستگیری ها و سرکوبگریهایی حکومت شد و همه بازداشت شدگان و زندانیان در بند را آزاد کرد.

آخرین خبر مربوط به حمله نیروهای سرکوب حکومت به تجمع و رقص و شادی مردم و جوانان در سی و سه پل اصفهان است. رقص مختلط زنان و مردان در خیابانها که در نوروز نیز در شهرهای بسیاری شاهدش بودیم یک شکل زیبایی از سرپیچی و اعتراض به بساط آپارتاید جنسی حکومت و زیر پا له کردن دیوارهای تفکیک جنسیتی توسط مردم و عقب زدن مزدوران گشت ارشاد حکومت است. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱ آوریل ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *