كارگران نیروگاه سیكل تركیبی تهران دست به اعتصاب زدند، كارگران نساجی بافته های كرمان به انحلال شركت اعتراض كردند، كارگران شركت صنایع اراك مطالبات رفاهی را “حق مسلم كارگران” دانستند

تهران: كارگران نیروگاه سیكل تركیبی دست به اعتصاب زدند
طبق خبری كه به حزب كمونیست كارگری رسیده است، كارگران بخش سویل و ساختمان شركت سریك صبح روز ٤ بهمن ماه در اعتراض به ٦ ماه دستمزد پرداخت نشده دست به اعتصاب زدند. كارگران با قول پرداخت دوماه حقوق کارگران در ظرف دو روز آینده، از سوی مدیریت موقتا به اعتصاب خود در ساعت دوازه ظهر خاتمه دادند تا ببینند كه این قول مدیریت به كجا ختم خواهد شد. كارگران التیماتوم دادند كه اگر دستمزدهایشان پرداخت نشود، اعتصاب خود را از سر خواهند گرفت.

كرمان: اعتراض كارگران نساجی بافته های كرمان به انحلال شركت
بنابه خبری كه ایلنا، خبرگزاری كار جمهوری اسلامی روز ٤ بهمن منتشر كرده است، كارگران نساجی بافته های كرمان در اعتراض به خبر انحلال این شركت توسط سهامداران بعدازظهر روز ٤ بهمن ماه دست به بستن جاده زدند. طبق این گزارش ساعت ٤ بعدازظهر معاون سیاسی فرمانداری كرمان در جمع كارگران حاضر شد و به آنها قول داد كه موضوع را پیگیری خواهد كرد و بدینترتیب تجمع کارگران پایان یافت.

اراك: اعتراض كارگران شركت صنايع
خبرگزاری فارس روز ٥ بهمن در گزارشی از وضعیت شركت صنایع اراك به نقل از یكی از كارگران این شركت نوشت: كارگران شركت صنایع اراك ٦ ماه است به دلیل نگرفتن حقوق و مزایای خود در بدترین شرایط معیشتی به سر می برند و بخشی از بن كارگری سال قبل را دریافت نكرده اند كه با ادامه روند موجود زندگی برای آنها سخت و غیرممكن خواهد بود. در ادامه این گزارش آمده است: در چند هفته گذشته كارگران این مجموعه تولیدی برای چندمین بار برای احقاق حقوق و اعتراض به توقف تولید در مقابل شركت تجمع كردند و خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت این شركت شدند. طبق این گزارش نیروی انتظامی چند نفر از کارگران را بازداشت كرد. کارگران خواهان دریافت حقوق معوقه، برقراری سرویس ایاب و ذهاب قطع شده و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند و این مطالبات را حق مسلم خود می دانند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٦ بهمن ١٣٨٨، ٢٦ ژانویه ٢٠٠٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *