جنایت تروریسم اسلامی در بروکسل را محکوم میکنیم!

logoHezb-b

روز گذشته، سه شنبه ۲۲ مارس (۳ فروردین) در پی سه انفجار دهشتناک در فرودگاه بروکسل و ایستگاه مترو مالبیک در بلژیک، بیش از ۳۰ تن کشته و دهها تن زخمی شدند. دولت اسلامی داعش مسئولیت این جنایت را رسما بعهده گرفته است.

حزب کمونیست کارگری این جنایت را قویا محکوم میکند. قلب ما با خانواده های جانباختگان و زخمی شدگان این فاجعه دردناک است.

ما اعلام میکنیم که هیچ بهانه و اقدامی چنین جنایات وحشیانه ای را توجیه نمیکند. هیچ جنایتی جنایت دیگری را توجیه نمیکند. تروریسم و آدمکشی کور و ضد انسانی یک خصیصه اصلی جنبش اسلام سیاسی و شاخه های متعدد آن است که نزدیک به چهاردهه است صدها هزار نفر را در کشورهای تحت حاکمیت دولت های اسلامی و در اقصا نقاط جهان به قتل رسانده است. ما همچنین هر نوع تعرض راسیستی علیه مردم منتسب به اسلام را شدیدا محکوم میکنیم. تبعیض و نژادپرستی زمینه ساز رشد تروریسم اسلامی خواهد شد.

ما اعلام میکنیم که میلیتاریسم و تروریسم دولتی نه تنها راه حل نابودی تروریسم اسلامی نیست بلکه زمینه ساز رشد آن است. تجربه خونین جنگ و میلیتاریسم دولت آمریکا و متحدینش در دو دهه اخیر نشانگر این حقیقت است که ما بارها تاکید کرده ایم. ما همچنین اعلام میکنیم که هر گونه سازش و مماشات با هر بخش و شاخه ای از اسلام سیاسی زمینه ساز رشد و بقای این جنبش ارتجاعی و تروریسم اسلامی است. بشریت آزادیخواه باید بپاخیزد و سنگربندی محکمی در سطح بین المللی علیه هر دو قطب تروریستی ایجاد کند.

برای نابودی تروریسم اسلامی، باید دست به ریشه برد. باید بشریت را از شر حکومتها و جریانات متعدد اسلامی و از فقر و بیحقوقی که زمینه های اجتماعی و اقتصادی تروریسم اسلامی است، خلاص کرد و جوامعی مبتنی بر آزادی، برابری، رفاه و سکولاریسم بنیان نهاد. این کار ماست. کار جنبش کمونیسم کارگری و مردم آزادیخواه است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳ مارس ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *