حمید تقوائی: شان نزول فتواهای ضد نوروزی خامنه ای!

“معاشرت با افراد بی‌حجاب فامیل در ایام عید به شرطی که موجب تایید ایشان در عدم التزام به امور دینی نباشد، مانعی ندارد. اما اگر احتمال بدهید که ترک معاشرت با آنها موقتا موجب خودداری آنها از ارتکاب معصیت می‌‏‌شود به عنوان امر به معروف و نهی از منکر واجب است.”

فتوای خامنه ای

Hamid-t3این فتوای خامنه ای اعتراف به یک واقعیت اجتماعی است: گسترش بی حجابی در جامعه. تعداد بی حجابها به حدی رسیده است که خامنه ای ناگزیر شده در مورد بلامانع بودن دید و بازدید عید با بی حجابها، البته به شرط اینکه به معنی تایید عدم التزام انها به اموردینی نباشد، فتوا صادر کند. گوئی مردم برای دید و بازدید عید با بی حجابهای فامیل منتظر اجازه شرعی ایشان نشسته بودند!

فتوای حجاب هم  مانند فتوای غیر شرعی بودن چهارشنبه سوری و سیزده بدر، شان نزول سیاسی دارد و نه فقهی و دینی. آنچه در جامعه گسترش پیدا کرده است همین “عدم التزام مردم به امور دینی” است و مراسم نوروز از چهارشنبه سوری تا سیزده بدر فرصت مناسبی است بر ای مردم تا این عدم التزام و بعبارت دقیق تر رویگردانی خود از احکام دینی را علنا به نمایش بگذارند.

جشن و شادی و موزیک و رقص و معاشرت زن و مرد در ایام نوروز آپارتاید جنسی و حجاب و کل فرهنگ ضد زن و ضد شادی اسلامی را عملا در هم میشکند و کل حکومت ماتم و عزای اسلامی را بچالش میکشد. خامنه ای تلاش میکند تا با فتواهای ضد نوروزی اش این “خطر” را از سر “اسلام عزیز” رفع کند. اما این تلاشها نتیجه عکس خواهد داد. بعد از عملکرد معکوس مردم در انتخابات اخیر برای حتی کودن ترین آیت الله های حاکم نیز باید روشن شده باشد که خامنه ای برای مردم ایران حکم اکوان دیو را پیدا کرده است. هر چه بگوید مردم برعکسش را انجام میدهند!

٢٣ مارس ١٦  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *