یکی از کارگران شهرداری اندیمشک دست به خودکشی زد

بنا به خبر منتشره، نورعلی اسدی، یكی از كاركنان شهرداری اندیمشك روز ٢٧ دیماه در مقابل فرمانداری این شهرستان در اعتراض به عدم دریافت ١١ ماه حقوق خود، دست به خودسوزی زد. نزدیكان او گفته اند كه بیماری همسر وی و نیاز او به معالجه و عدم دریافت حقوق از شهردای برای مدتی طولانی، و همچنین عدم تمدید دفترچه های بیمه خانواده نامبرده از سوی سازمان بیمه، بعلت پرداخت نشدن حق بیمه از سوی شهرداری و همچنین دلایل و مشكلات دیگر ناشی از عدم دریافت حقوق از جمله دلایل این خودسوزی بوده است.
نزدیکان نورعلی اسدی مستقیما قاتلین او را معرفی کرده اند. قاتلین نورعلی کسانی هستند که دستمزد ناچیزی به کارگران تحمیل کرده اند، کسانی هستند که با تهدید و سرکوب کارگران امکان عدم پرداخت همین دستمزدهای ناچیز را فراهم کرده اند. کل حکومت اسلامی با وزارت اطلاعاتش، با نیروهای انتظامی و دادگاهها و سیستم قضائی اش، با مجلس و سایر ارگانهای قانونگذارش عامل مستقیم قتل نورعلی هستند.
خانواده های كارگری هر روز شاهد چنین فجایعی هستند. عدم پرداخت مزایا و دستمزدی كه حتی یك سوم خط فقر رسمی اعلام شده در این كشور هم نیست، باعث و بانی افسردگی، خودكشی و خودسوزی، عدم امكان معالجه، از هم پاشیدن خانواده‌های كارگری و دهها و صدها مصیبتی است كه میلیونها خانواده کارگری با آن مواجهند. روی آوری به فحشا و دزدی برای سیر كردن شكم كودكان، روی آوری به اعتیاد برای فراموش كردن معضلاتی كه فقر و نداری گریبان خانواده‌های كارگری را فراگرفته است و باز هم دهها بلا و مصیبتی كه به آن بزهكاری اجتماعی می گویند، ارمغان حكومت اسلامی است كه همین دیروز حسابهای بانكی خارجی، خبر از دزدی میلیاردها دلاری سران رژیم داده اند. عامل مستقیم خودکشی نور علی اسدی و صدها کارگر دیگری که بدلیل فقر و محرومیت های بیشمار اقتصادی هرسال دست به خودکشی میزنند رژیم اسلامی است. رژیمی که برای حفظ منافع میلیاردی اقلیت مفتخور جامعه و از جمله آیت اله ها و سران دزد رژیم اعتراض کارگر به این شرایط را به خاک و خون میکشد و فعالین کارگری را زندانی میکند و شلاق میزند.
این رژیم باید برود و این حرف میلیونها مردمی است که هفت ماه است خواب از چشم سران رژیم ربوده اند. حزب كمونیست كارگری با خانواده نورعلی اسدی صمیمانه همدردی میکند. حزب كارگران را به متشکل شدن در تشكلهای خود و حضور فعال در اعتراضات توده ای برای سرنگونی جمهوری اسلامی فرامیخواند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٤ بهمن ١٣٨٨، ٢٤ ژانویه ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *