نسان نودینیان: حضور جنایتکارانه جمهوری اسلامی در سال١٣٩٤ در کردستان ایران بر اساس آمار!

 

  جمهوری اسلامی ضد ماهواره اینبار دست جنایتکارانه و کثیف خود را با گذاشتن دستکاه های پارازیت در شهر سنندج به نمایش گذاشته است.  قبل از انتخابات از سرگیری موج پارازیت بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای درشهر سنندج از سوی نهادهای امنیتی شروع شده است وتا کنون هم ادامه دارد. اغلب شهرهای کردستان به علت پارازیت از دریافت کانالهای ماهواره‌ محروم شده‌اند.  در شهر سنندج دستگاه‌های ارسال پارازیت‌ در کوه آبیدر و اداره اطلاعات و در کلانتری ۱۱ و محله تکیه وچمن شهر سنندج نصب شده‌اند. استفاده از ماهواره در ایران ممنوع است و نیروی انتظامی شهرهای مختلف ، در مقاطع زمانی متعدد، عملیات‌های مختلفی را برای جمع‌آوری تجهیزات دریافت ماهواره از منازل مردم انجام می‌دهد. ارسال پارازیت بر روی ماهواره‌ها با هدف جلوگیری از دریافت برنامه‌ها توسط مردم نیز در تمام سال‌های اخیر بخش دیگری از برنامه جمهوری اسلامی بوده است. درباره تاثیرات جانبی پارازیت‌ها، تاکنون گزارشهای زیادی در ایران منتشر شده است.تحقیقات صورت گرفته نشان داده است؛ قرار گرفتن در معرض اشعه و پارازیت، تا ٣٠برابر خطر تولد نوزاد معلول و عقب مانده ذهنی را افزایش می‌دهد. ناباروری و اثر گذاری بر روی سیستم عصبی از جمله مهم‌ترین اثرات زیان بار پارازیت  بر روی شهروندان می‌باشد.

٣٨ مورد اعدام، سیروان نژواری و بهروز آلخانی از جمله زندانیان سیاسی هستند که در زندان‌های تبریز و ارومیه اعدام شدند.  احکام اعدام ٣ زندانی سیاسی دیگر بنام‌های دیاکو رسول‌زاده، صابر شیخ عبدالله و حسین عثمانی نیز در این سال صادر شده است. هم‌اکنون ٢٣ زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان‌های ایران وجود دارند.  همچنین ٢ نوجوان به نام‌های همین اورامی و آسو سهرابی به اتهام قتل به اعدام محکوم شده‌اند.  طبق گزارشات انتشار یافته، حداقل ٤ زندانی که در سنین نوجوانی و زیر هیجده سال بازداشت و به اعدام محکوم شده‌اند، در زندان سنندج محبوس هستند.

در سال ١٣٩٤،  ١٢ زندانی سیاسی به دنبال برخود نامناسب مسئولین زندان، وضعیت وخیم جسمانی و عدم رسیدگی پزشکی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. همچنین ٥٧ زندانی سیاسی دیگر نیز در وضعیت وخیم جسمانی و تحت فشار قرار دارند.

نا امنی جانی هزاران کارگر بیکار که به کار “کولبری” مشغولند در سال ٩٤ ادامه داشته است. بخشی از امرار معاش کارگران بیکار در شهر و روستاهای کردستان از طریق کولبری تامین میشود. در این سال ٥٢ کولبر با شلیک مستقیم نیرهای امنیتی جمهوری اسلامی جان خود را از دست داده اند. ٢کولبر بر اثر انفجار مین کشته شده اند، و  پنج کولبر بر اثر سقوط از قاطر، کوه و غرق شدن در آب جانیاخته اند.

مرگ ٧٣ نفر توسط نیروهای انتظامی بر اثر شلیک مستقیم در خیابان و جاده ها، واژگونی ماشین و تعقیب های امنیتی نیروهای نظامی جان خود را از دست داده اند.

بدلیل عدم دسترسی مردم به امکانات پزشکی ــ دارویی و عدم امکانات کافی تجهیزات پزشکی در بیمارستانها    ٧ کودک ٦ماهه تا ١٥سال جان خود را از دست داده اند.

بر اثر انفجار مین  ٣٦ نفر کشته و زخمی شده اند ٥ کودک ١٠تا ١٧ ساله زخمی و یکی از آنان جان خود را از دست داده است.

در سال ١٣٩٤ مجموعا ١٣٥٥ مورد نقض حقوق بشر در کردستان ایران صورت گرفته است. این آمار در سال‌های ٩١، ٩٢ و ٩٣ به ترتیب با ١٠٢٦، ١٥٥٠ و ١٥٧٢ مورد همراه بوده است.

بازداشت و احضار به اداره اطلاعات به ترتیب با ٧٣٤ و ١٨٢ مورد بیشترین تعداد این موارد را شامل می‌شود.  همچنین شرکت مردم در تجمعات اعتراضی به مرگ فریناز خسروانی با تعداد ١٨٦ مورد، شرکت مردم سنندج در حمایت از مردم کردستان ترکیه در مقابل ارتش با ٢١ مورد و شرکت معلمان در تحصن‌های سراسری معلمان با ٣٢ مورد بیشترین تعداد بازداشت‌ها را شامل می‌شود.

همچنین در پی اعتصاب سراسری معلمان ٦٨ تن به اداره اطلاعات احضار شده‌اند.

اعتراضات دانشجویی به دنبال توافق هسته‌ای ایران و اعتراض به وضعیت نامناسب کشور همچنین ١٠ دانشجو را بصورت گروهی به اداره اطلاعات کشانده است.

سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود در سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) گفته است،  جمهوری اسلامی به “ایجاد محدودیت شدید در زمینه آزادی بیان یا تجمعات” ادامه داده‌اند.

طبق  آمار ٦٣ نفر نیز با اتهامات سیاسی “امنیتی”، توسط دادگاه‌های انقلاب حکومت اسلامی ایران به ١١٤ سال و ٩ ماه و ٩ روز زندان، ٢٨٣ ضربه شلاق و ٤٠ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده‌اند. (١١ فعال فرهنگی که ٧ دانشجو، ١ روزنامه‌نگار، ١ کارگردان، ٢ فعال حقوق کودک و زنان، ٢ معلم را شامل گشته است –٤زندانی سیاسی – ٣فعال سیاسی – ١٠ فعال کارگری – ٣ فعال اهل سنت – ٥ کولبر-).  تمام این افراد به اتهاماتی نظیر “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” متهم شده‌اند. همچنین پلیس جمهوری اسلامی در گزارش سالانه‌ فعالیت مرزی‌اش برای نخستین بار بصورت رسمی از بازداشت ١١٠ شهروند در کردستان ایران تحت عنوان “ضد انقلاب” خبر داده است.

جمهوری اسلامی روی دریایی از نارضایتی و تنفر با بکارگیری ماشین کشتار و ایجاد فضای امنیتی، حضور جنایتکارانه و ضد انقلابی اش را حفظ کرده است.

سرنگونی و پاکسازی حضور جمهوری اسلامی در گرو بمیدان آمدن مردم و گسترش نارضایتی های توده ای در شهرهای کردستان و در سراسر کشور است. این نظام سراپا قتل و جنایت را باید سرنگون کرد!

ایسکرا  824

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *