اعتصاب در یکی از شرکت های ذوب آهن اصفهان با موفقیت پایان یافت

کارگران همکار خود را به سر کار برگرداندند و حقوق دو ماه خود را دریافت کردند
بنا گزارش شورای موقت کارگران ذوب آهن اصفهان، رانندگان کامیون های شرکت احیاگستران اسپادان در ذوب آهن اصفهان از روز ٢٦ دیماه در اعتراض به اخراج همکار خود و عدم پرداخت حقوق ماههای آذر و دی دست به اعتصاب زدند و پس از چهار روز با تحقق خواست های خود به سر کار بازگشتند.
شرکت احياگستران اسپادان کاميون های متعلق به کارخانه ذوب آهن را در اجاره دارد و تمامی حمل و نقل غير ريلي کارخانه را انجام مي دهد. طبق گزارش دیگری که به حزب رسیده است، روز شنبه ٢٦ دیماه پس از آنکه رانندگان در محل کار خود حاضر شدند، نماينده شرکت اعلام کرد که يکی از رانندگان به خاطر ايجاد شايعه ای مبنی بر اينکه شرکت مطالبات اش را از کارخانه دريافت کرده است، از کار اخراج شد. رانندگان در اعتراض به حکم اخراج همکار خود دست از کار کشيدند و در پي آن يکی از مسئولان حراست ذوب آهن به ميان کارگران آمد و خواستار از سرگيری کار شد اما با اعتراض و مخالفت کارگران مواجه شد و باعث مشاجره مسئول حراست با نماينده شرکت احياگستران اسپادان شد و نهایتا مسئول حراست اعلام کرد که شرکت حق اخراج هیچیک از رانندگان را ندارد. رانندگان در ادامه این اعتراض، رانندگان خواستار پرداخت حقوق عقب مانده خود شدند و به اعتصاب شان ادامه دادند. خواست دیگر کارگران تبديل وضعت قرارداد آنها به قرارداد مستقم با ذوب آهن بود. پخش خبر مربوط به اينكه شركت مطالباتش را از كارخانه دريافت كرده است، زمینه را برای این اعتصاب فراهم ساخت. بیجهت نبود که شرکت تصمیم به اخراج کارگری که این خبر را پخش کرده بود گرفت. اعتصاب کارگران از روز شنبه تا دوشنبه ٢٨ ديماه در سه شيفت کاری صبح، عصر و شب ادامه پيدا كرد به طوری که شرکت احيا گستران مجبور شد ٤٥ کاميون شخصی اجاره کند تا توقفي در حمل و نقل کارخانه پيش نيايد.
روز سه شنبه ٢٩ ديماه در حالی که اعتصاب رانندگان کامیون شرکت وارد چهارمین روز خود شده بود وکيلي مدير حراست، ميرلوحي رئيس انتظامات و کريمي از ديسپاچرکل ذوب آهن به ميان رانندگان آمدند و قول دادند که حقوق آبان ماه رانندگان را روز چهارشنبه ٣٠ دی و حقوق آذرماه آنان را روز شنبه ٣ بهمن پرداخت کنند. در مورد تبديل وضعت قرارداد رانندگان به قرارداد مستقم با ذوب آهن نيز قول پيگیری داده شد. به گزارش شورا کارگران ذوب آهن، بعد از صحبت مسئولان رانندگان از شيفت عصر، سه شنبه ٢٩ دی کار خود را از سر گرفتند و در صبح چهارشنبه حقوق هر دوماه آنان پرداخت گرديد.
لازم به یادآوری است که رانندگان شرکت احیاگستران ذوب آهن در آبان ماه نیز دست به اعتراض زده بودند و راهپيمائی و تجمع آنها به مقابل فرمانداری شهرستان لنجان نيز کشيده شد.
طبق خبر دیگری که شورای موقت کارگران ذوب آهن منتشر کرده است، روز سه شنبه ٢٩ دیماه رانندگان ليفتراک و لودر شرکت رسول ماشين در قسمت موسوم به ٦٠٠ ذوب آهن براي چندین ساعت در اعتراض به عدم پرداخت حقوق آبانماه خود دست به اعتصاب زدند که با حضور مسئولان شرکت و قول پرداخت حقوق آبان ماه تا آخر این هفته، رانندگان بر سر کار باز گشتند.
حزب ضمن حمایت قاطع از خواستهای رانندگان شرکت احیاگستران و لیفتراک و لودر در ذوب آهن اصفهان، کلیه کارگران ذوب آهن را به اتحاد و یکپارچگی و حمایت از خواستهای همکاران خود میکند و کلیه کارگران ذوب آهن را به متشکل شدن فرامیخواند. اتحاد و تشکل کارگران ذوب آهن نقش مهمی در پیشروی جنبش کارگری و جنبش انقلابی مردم ایران خواهد داشت.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢ بهمن ١٣٨٨، ٢٢ ژانویه ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *