اعتصاب موفقيت آميز كارگران نصب نيرو

کارگران مسئول حراست و نماینده شرکت را فراری دادند
بر اساس گزارشی که به حزب رسیده است، امروز ٣٠ ديماه کارگران شرکت پیمانکاری نصب نیرو واقع در نیروگاه سیکل ترکیبی تهران در اعتراض به ٦ ماه حقوق پرداخت نشده خود، دست به اعتصاب زدند و هنگامی که با تهدید نماینده شرکت نصب نیرو و رئیس حراست مواجه شدند آنها را با مشت و لگد فراری دادند و نهایتا صاحبان شرکت را به عقب نشینی واداشتند.
شرکت پیمانکاری نصب نیرو زیر مجموعه ای از شرکت بزرگ سانیرو می باشد و ٣٠ کارگر دارد. در اين حركت اعتراضي كارگران از ساعت ١٠ صبح اعتصاب را شروع کرده و جلوی دفتر شرکت سانیرو تجمع کردند و به کارفرما اعلام کردند که اگر حقوقهای معوقه شان پرداخت نشود به اعتصاب و تجمع در مقابل دفتر شركت ادامه خواهند داد. پس از نیم ساعت از شروع اعتصاب، یکی از نمایندگان شرکت سانیرو به میان کارگران آمد و اعلام کرد که شرکت نصب نیرو باید توضیح دهد که چرا حقوق شما را پرداخت نکرده است و نماینده نصب نیرو در میان کارگران حاضر شد. اما بجای پاسخگوئی به خواست کارگران، آنها را تهديد كرد كه در صورت ادامه اعتصاب، نيروي انتظامی و اطلاعات را خبر خواهند كرد. در مقابل اين تهديدات كارگران با هو كردن به طرف وي حمله ور شده و او به دفتر سرپرستي فرار کرد. چند دقیقه بعد حراست شرکت وارد عمل شد و رئیس حراست که فردی اطلاعاتی و سپاهی می باشد اعلام کرد که من پرخاشگری شما به نماینده شرکت و حرفهایی که زده اید را توسط موبایل ضبط کرده ام و در صورتیکه به اعتصاب پایان ندهید به اطلاعات و نیروی انتظامی خبر میدهم و فایل صوتی را در اختیارشان میگذارم. هنوز صحبت او تمام نشده بود كه كارگران به او هجوم بردند و با مشت و لگد او را هم فراری دادند. بدنبال اين ماجرا كارگران خشمگين تر از قبل به سرپرستی کارگاه اعلام كردند که اگر امروز حقوقهایمان را پرداخت نکنید دست به اقدامات دیگر ی خواهیم زد. صاحبان شرکت که با اتحاد و روحیه مصمم و تعرضی کارگران مواجه شدند نماینده خود را به میان کارگران فرستادند و او اعلام کرد همین امروز حقوق معوقه ٦ ماهه شما تماما پرداخت ميشود. و بدين ترتيب كارگران با موفقیت به اعتصاب خود پايان دادند.
حزب کمونیست کارگری از خواست بحق کارگران شرکت نصب نیرو قاطعانه حمایت میکند و از کلیه کارگران سانیرو میخواهد متحد و یکپارچه از خواست هربخش از کارگران که دست به اعتراض میزنند حمایت کنند. کارگران با اتحاد صفوفشان قادرند صاحبان شرکت و حراست و نیروهای سرکوب حکومت یعنی اطلاعات و نیروی انتظامی و غیره را عقب برانند و خواست های خود را به کرسی بنشانند. وقت متشکل شدن هرچه بیشتر کارگران و رویاروئی گسترده تر کارگران با سرمایه داران و حکومت اسلامی سرمایه داران فرارسیده است.
زنده باد کارگران نصب نیرو
مرگ بر جمهوری اسلامی و نیروهای سرکوبش
زنده باد سوسیالیسم
حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ دیماه ١٣٨٨، ٢٠ ژانویه ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *