آغاز اعتراضات سراسری سه روزه چهارشنبه سوری، تجمعات بازنشستگان مخابرات و کارگران سیمان ایلام

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۵۲

همانگونه که قبلا گزارش کردیم تشکلهای مختلف دانشجویان و جمع های جوانان انقلابی در محلات طی بیانیه ای به اشکال مختلف اعتراض در روزهای حول و حوش چهارشنبه سوری فراخوان دادند. این حرکت اجتماعی برای روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ اسفند به اشکال شعار دهی های شبانه، اعتصاب و اعتراض، شعارنویسی گسترده و پخش تراکتها، و راهپیمایی و تجمعات خیابانی فراخوان داده شد. امروز ۲۲ اسفند اولین روز این کمپین سیاسی و اعتراضی است و در این راستا جمعی از زنان و مردان در مترو بهشتی تهران با فریاد شعارهای ضد حکومتی ادامه انقلاب را فریاد زدند. تجمع کنندگان شعار میدادند: “مرگ بر حکومت بچه‌کش”، “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “مرگ بر خامنه‌ای”، “مرگ بر مسئول بی لیاقت”، و “فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی.

حزب کمونیست کارگری از فراخوان سه روزه اعتراضات سراسری روزهای ۲۲ تا ۲۴ اسفند حمایت و پشتیبانی کرده و همگان را به شرکت در این اعتراضات که ادامه انقلاب زن زندگی آزادی است فرا میخواند. فراخوان های سراسری اعتراضی یک قدم مهم در سازماندهی اعتراضات مردمی و پیشروی انقلاب است.

امروز همچنین بازنشستگان مخابرات در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و پیگیری مطالباتشان در ادامه دوشنبه های اعتراضی خود مقابل ساختمان وزارت ارتباطات و در شهرستانها مقابل ساختمان مخابرات تجمعات کردند. این تجمعات علاوه بر تهران در شهرهای دیگری از جمله در مشهد، خرم آباد و یزد، دزفول، اردبیل، یاسوج، کرمانشاه، کرج نیز برپا شد.

تجمع اعتراضی دیگر در این روز از سوی کارگران و کارکنان سیمان ایلام در اعتراض به سطح نازل حقوقها و مشکلات معیشتی شان بود. این کارگران به سطح نازل حقوقها و قراردادهای برده وار موقت کاری شان اعتراض دارند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳ مارس ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *