فراخوان بازنشستگان به تجمع در ۲۳ اسفند و ادامه اعتراضات به حملات شیمیایی

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۴۸

دور دیگری از اعتراضات بازنشستگان شروع شده و بخش های مختلف آنها بطور متوالی در اعتراض به فقر و گرانی و بی پاسخ ماندن خواستهایشان در تجمع و اعتراض هستند. به جریان افتادن مارش و راهپیمایی اعتراضی بازنشستگان در شهرهایی از جمله در اهواز و شوش بر کل فضای اعتراضی در جامعه تاثیر گذاشته است. مردم با شعار فقر، فساد، گرانی، میریم تا سرنگونی عزم خود را به نابودی این رژیم بارها فریاد زده اند. در چنین فضایی از اعتراض جمع هایی از بازنشستگان در ادامه یکشنبه های اعتراض برای ساعت ده صبح بیست و یکم اسفند به تجمع در مقابل ادارات تامین اجتماعی فراخوان داده اند. بازنشستگان در فراخوان خود بر خواستهای فوری شان تاکید میکنند که از جمله عبارتند از: درمان رایگان، بررسی و تصویب پرداخت عیدی برابر شاغلین کارگری و بازنشستگان، اجرای همسان سازی و پرداخت مابه التفاوت متناسب سازی حقوقها ۱۳۹۹ و۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ یکجا، صدور احکام اصلاح شده بر مبنای صد در صد همسان‌سازی، و اعمال ماده ۶۹ برای کلیه مستمری بگیران همکار و غیر همکار سازمان تامین اجتماعی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، آزادی بازداشت شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها و پرداخت فوری دیون دولت به صندوق بازنشستگی.

یک موضوع اعتراض گسترده مردم در این هفته اعتراض به حملات تروریستی شیمیایی به مدارس است که عمدتا به مدارس دخترانه بوده است. تجمعات خانواده های دانش آموزان و تجمعات سراسری روز شانزدهم اسفند در ۳۶ شهر نقطه اوج این اعتراضات بود. در ادامه این اعتراضات شماری از فعالین سیاسی و اجتماعی طی نامه ای به سازمان ملل خواهان بازرسی و بررسی فوری حمله‌های شیمیایی به مدرسه‌ها در ایران شدند

در این نامه بر روند اعتراضات مردم بدنبال قتل مهسا امینی و کشته شدن بیش از ۵۵۰ نفر در جریان این اعتراضات که شماری از آنها کودک هستند، دستگیری بیش از هشتاد هزار نفر از مردم معترض واعدام بیش از بیست نفر، تجاوزهای جنسی به زندانیان زن و شلیک گلوله ساچمه ای به معترضین و نابینا کردن دهها تن و ادامه این سرکوبها اشاره شده است. در ادامه نامه بر جنایت باور نکردنی که هم اکنون در سراسر کشور در حال وقوع است و پخش گازهای سمی و شیمیایی در مدرسه های دخترانه اشاره شده و با استناد به گزارش کمیته حقیقت یاب از اینکه در این مدت حداقل ۲۳۰ مدرسه در ۲۵ استان کشور مورد حمالت گاز سمی قرار گرفته اند و بیش از ۵ هزار دانش آموز دختر و پسر مسموم شده اند که اکثرا دختر هستند خبر میدهد. و در بخش پایانی نامه چنین آمده است:”به باور ما، پخش گاز سمی و شیمیایی در مدارس دخترانه، که بصورت سیستماتیک انجام شده است، یکی از پروژه های سرکوب و به انحراف کشیدن ذهن مردم از مشکلات اقتصادی و بحرانهای سیاسی و اجتماعی در کشور است. از سوی دیگر، روند سرکوبها و باورهای واپسگرایانه رهبران سیاسی و مسئولان کشوری و امنیتی در بوجود آوردن آپارتاید جنسیتی در ایران و بازداشتن دختران از تحصیل، یکی دیگر از انگیزههای سرکوبگران بوسیله گاز سمی و شیمیایی در مدارس دخترانه میباشد. “در سخن پایانی این نامه با تاکید بر اعزام هیات کارشناسی به ایران برای برداشتن پرده از روی این جنایت چنین آمده است:” این رژیم، با هر استانداردی یک نظام کودک کش، تروریست و ناقض حقوق بشر است. نمی‌توان در برابر جنایت‌هایش خاموش ماند”.

یک تاکید حزب کمونیست کارگری بایکوت جهانی جمهوری اسلامی بخاطر همه جنایاتش و در قدم اول اخراج آن از نهادهای بین المللی و بطور مثال از کنوانسیون جهانی حقوق کودک و سازمان جهانی کار است. نابود باد حکومت توحش اسلامی.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۸ مارس ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *