دست اسلام از زندگی زن کوتاه! 

 

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت ۸ مارس ٢۰۱٦8march2016-200w

 قرن بیست و یکم با کابوس اسلام سیاسی آغاز شد: کابوس ترور، کابوس تحجر و کابوس هجوم به زن! حجاب و جداسازی جنسیتی، سنگسار و اعمال وحشیانه ترین خشونت علیه زنان- از قتلهای ناموسی و سنگسار تا اسیدپاشی و تجاوز در خیابان و تا به بردگی بردن زنان- به ارکان هویت، سیاست، تبلیغ و شیوه ابراز وجود تعداد روز افزونی از دول منطقه و نیروهای سیاسی، نه فقط در خاورمیانه و کشورهای اسلام زده بلکه بعضا در قلب پایتخت های اروپایی، تبدیل شد.

اما این بشریت نبود که به قرون وسطی سقوط می کرد. این سرمایه داری عصر نئوکنسرواتیسم بود که برای نجات خود به هر خاشاک چنگ میزد و از جمله قهقرای اسلام سیاسی و زن ستیزی را با “نسبیت فرهنگی” لعاب میداد و توجیه میکرد. بشریت آزادیخواه و بویژه زنان در مقابل این ارتجاع نرینه سالار از گور برخاسته جانانه ایستادند و جنگیدند. از ایران و هند و پاکستان و افغانستان تا مصر و تونس و عربستان.

در پیشاپیش این نبرد جهانی علیه زن ستیزی و اسلام سیاسی، زنان قهرمان ایران قرار دارند. جمهوری اسلامی، پیشقراول این موج سیاه زن ستیزی بورژوازی، با شعار “یا روسری یا تو سری” سر کار آمده بود. اما اکنون بویژه به همت مقاومت و مبارزه تعطیل ناپذیر زنان همین حجاب به شیشه عمر هیولای اسلامی در ایران تبدیل شده است. هر روز در برابر چشمان وحشت زده آیت الله ها شیشه عمر اینها بر خیابانهای تهران و تبریز و سنندج و اصفهان و مشهد و اهواز و سایر شهرها کوبیده میشود. خامنه ای یک دم از هذیان “نفوذ” و “فتنه” خلاصی ندارد. همه میدانند که وحشت او از مردمی است که فرهنگ و روش زندگی حکومت اسلامی را نمی پذیرند و سرسختانه در پی تغییر آنند. زنان، چنانکه تظاهرات های عظیم سال ۸۸  نیز بروشنی نشان داد، در صف اول این “فتنه”، این رنسانس ضد اسلامی در ایران قرار دارند. وقایع ۸۸  در واقع مصداقی از یک “انقلاب زنانه” بود!

بنظر میرسد “انقلاب زنانه” ای که در ایران آغاز شده اکنون به یک ضرورت جهانی تبدیل شده است. اگر مبارزه با اسلام سیاسی و عقب راندن ارتجاع مذهبی یک نیاز فوری برای بقاء بشریت است آنگاه قبل از هرچیز باید سلاح اصلی این هیولا یعنی زن ستیزی را از کف او بیرون آورد.  اجتماعات و گردهمایی های هشت مارس فرصت مناسب و مغتنمی برای اعتراض به همه مظاهر زن ستیزانه و مردسالارانه اسلام سیاسی، از حجاب گرفته تا جداسازی جنسیتی و  تا سایر قوانین اسلامی است. هشت مارس بویژه روز از سر گرفتن حجاب و بلند کردن فریاد علیه آپارتاید جنسیتی در ایران و کشورهای اسلام زده است. این روز جهانی و تاریخی فرصتی است تا بار دیگر با بانگ بلند اعلام کرد که “آزادی زن معیار آزادی جامعه” است و به جهان یادآور شد که مانع بلافصل در راه آزادی زن و جامعه در روزگار ما اسلام سیاسی است.

حزب کمونیست کارگری دست تک تک زنان و شرکت کنندگان و برگزار کنندگان روز جهانی زن را میفشرد و همه نیروهای آزادیخواه را به  مبارزه برای رفع هرگونه تبعیض جنسیتی، مبارزه علیه هرگونه خشونت علیه زنان، مبارزه برای برابری کامل حقوقی بین زن و مرد و بخصوص مبارزه علیه اسلام سیاسی و حکومت اسلامی در ایران فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱٥ اسفند ۱٣۹٤، ٥ مارس ٢۰۱٦

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *