تجمعات بازنشستگان مخابرات، اعتصاب کارگران سرب و روی زنجان و یزد و خبر دیگر

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۲۸

همانطور قبلا گزارش کردیم امروز بازنشستگان مخابرات در اعتراض به وضع بد معیشتی خود در سطح سراسری مقابل ساختمان مخابرات در شهرهای مختلف از جمله در تهران، اصفهان، سنندج، اهواز، یاسوج، کرمانشاه، خرم آباد، اراک و ایلام تجمع کردند. عدم پرداخت کمک هزینه ها و افزایش حق السهم بیمه تکمیلی از جمله موضوعات اعتراضی آنهاست. دور جدیدی از اعتراضات بازنشستگان آغاز شده است. بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در این هفته تجمع داشتند. بازنشستگان در اعتراض به فقر و گرانی برای ۹ اسفند فراخوان به اعتراض سراسری داده اند. این تجمعات در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها مقابل استانداری و فرمانداری برگزار خواهند شد. بازنشستگان در فراخوان خود به این تجمع اعلام کرده اند که تا روزی که از ستم و فساد و نابرابری اثری نباشد به اعتراض خود ادامه خواهند داد. بازنشستگان در تجمعات اعتراضی شان بارها بر افزایش حقوقها متناسب با نرخ سبد هزینه معیشتی، درمان و تحصیل رایگان برای همه و پایان دادن به اختلاس ها ودزدی ها تاکید کرده اند.

در این روز همچنین کارگران شرکت ملی سرب و روی در زنجان در اعتراض به سطح نازل حقوقها و مزایای شغلی شان در قبال سختی کار و بالا بودن زمان کاری خود دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. در یزد نیز کارگران شرکت سرب و روی در اعتراض به تعویق ۶ ماه مزد معوقه خود دست به اعتصاب زدند و تجمع کردند.

همچنین در چابهار کارگران و مهندسین شرکت کانرود سازه پتروشیمی دست به اعتصاب و تجمع زدند. اعتراض این کارگران به تعویق پرداخت ۴ ماه دستمزد و سطح نازل حقوقها و بدتر شدن وضع معیشتی شان است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰ فوریه ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *