هشت مارس امسال٬ همبستگي با زنان در ايران٬ حجاب سوزان در سراسر جهان

روز جهاني زن هشت مارس از راه ميرسد. امسال كه نگاهها به سوي مبارزات قهرمانانه زنان و مردم ايران جلب شده٬ امسال كه موجي از همبستگي و احترام به سوی زنان پیشرو رهبر در مبارزات میلیونی مردم ایران روانه شده٬ فرصت مناسبی است كه هشت مارس را روز جهانی اعلام همبستگی با جنبش زنان در ایران اعلام كنیم.
جنبش باشكوه و میلیونی مردم ایران علیه یكی از ضد زن ترین حكومتهای قرن٬ تصور و تصویر مردم دنیا نسبت به مردم ایران را عوض كرد.
اگر رسانه های نان به نرخ روز خور٬ سالهای سال از ایران بعنوان كشور اسلامی حرف زده و با اتكا به نسبیت فرهنگی٬ حجاب را برازنده تن زن “مسلمان” دانسته و از حكومت اسلامی و اسلام در حكومت دفاع میكردند٬ امروز با صدای اعتراضی ندا و ترانه ها و با رهبری در عمل از سوی صدها زن شجاع و مبارز٬ حتی رسانه هایی همچون اشپیگل و اكونومیست و سی ان ان و بی بی سی از “انقلاب زنانه” حرف میزنند.
آری زنان در ایران در انقلاب عظیم علیه حكومت اسلامی درخشیدند و پیام مهمی به دنیا دادند٬ ما انسانیم٬ در قرن بیست و یك تن به ذلت نمیدهیم٬ از حكومت اسلامی منزجریم٬ حجابها را پرت میكنیم و دست مذهب از زندگی ما باید فورا قطع شود٬ پیام این مبارزات دفاع از حق و حرمت زن٬ دفاع از جهانشمولی حقوق انسانی و مقابله با عقب ماندگی ٬ تحجر و قرون وسطا بود.
هشت مارس روز جهانی زن است و سالهای سال است كه زنان در ایران این روز را گرامی داشته و آزادیخواهی و مدرنیسم و جهانشمولی حقوق زن را در این روزفریاد میزنند.
امسال همزمان با جنبش انقلابی مردم ایران٬ همزمان با زنان آزاده ایران كه زیر چكمه پاسداران تا دندان مسلح٬ فریاد نه به آپارتاید جنسی و نه به حجاب را سر میدهند٬ در سراسر جهان ٬ با این مبارزات همراهی كرده و از دنیا دعوت میكنیم كه متحدانه با زنان در ایران ابراز همبستگی كند.
فراخوان ما به زنان آزاده در دنیا٬ به مدافعین حقوق زن٬ به آزادیخواهان و مدافعین حقوق انسانی مردم ایران در هر كجایی كه هستند٬ اینست كه به عنوان سمبل همبستگی با زنان در ایران و در كشورهای اسلام زده٬ هشت مارس امسال حجابها را آتش بزنید. این سمبل بی حقوقی زنان در كشورهای اسلام زده٬ این سلول انفرادی زنان را به آتش كشیده و از این طریق با زنان در ایران ابراز همبستگی كنید.
پیش به سوی هشت مارس گسترده و جهانی در دفاع از جنبش زنان در ایران
سرنگون باد حكومت زن ستیز اسلامی
تشكیلات خارج كشور حزب كمونیست كارگری ایران
۷ ژانویه ۲۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *