در باره نتایج “انتخابات اسفند ۹۴”

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری

 

“انتخابات اسفند ۹۴” چنانکه انتظار میرفت به صحنه بروز آشکارتر کشمکش های درونی رژیم و همینطور جدال مردم با جمهوری اسلامی تبدیل شد. راه نیافتن برخی از سرسپرده ترین عناصر نزدیک به خامنه ای به مجالس اسلامی، نه فقط دست جناح رفسنجانی را در مواجهه با جناح رقیب قویتر و در نتیجه دعواهای درونی رژیم را تشدید میکند؛ بلکه و مهمتر از نظر مردم یک ضربه آشکار بر خامنه ای و اعوان و انصارش  بعنوان سکاندار کل نظام اسلامی قلمداد خواهد شد. میتوان انتظار داشت که پس از این انتخابات از یکسو تشتت و جدال قدرت در درون جمهوری اسلامی بالا گیرد، و از سوی دیگر مردم با روحیه و اعتماد به نفس بالاتری در مقابله با جمهوری اسلامی ظاهر شوند و اعتراضات و مبارزات شان در سطوح فرهنگی، اقتصادی و سیاسی گسترش یابد.

اما این به اصطلاح انتخابات واقعه ای بود که بر مهمترین پارامتر اوضاع سیاسی ایران بار دیگر تاکید گذارد. نشان داد که چگونه اکثریت عظیم مردم خواهان رفتن این رژیم اند. نه فقط حتی بنا به آمار خود رژیم بخش وسیعی از جامعه در این معرکه انتخاب جلاد بد و بدتر شرکت نکردند، بلکه بخش وسیعی از آنها که از سر امکانگرایی شرکت کردند کوشیدند تا آنجا که میتوانند به پایه هایی که این نظام جنایت اسلامی در حال حاضر بر آن استوار است ضربه بزنند به این امید که روزی کل آنرا برچینند. هیچ چیز مسخره تر و خودفریبانه تر  از تلاش مقامات رژیم، اصلاح طلبان و مفسران رسانه هایی چون بی بی سی فارسی نیست که اولا، میکوشند بخش وسیع مردم که رای نداند و علنی تر و فعالانه تر از هر زمان اعلام کردند که رای نمی دهند را از دفتر معادلات سیاسی خط بزنند، و ثانیا، رای اعتراضی و “سلبی” عمده رای دهندگان را در ستون “ثبات و دوام جمهوری اسلامی” ثبت کنند! کافی است که  این آقایان یک لحظه از پنجره دنیای وارونه و حقیر خود به بیرون نگاه کنند تا متوجه شوند که معنی واقعی رای سلبی مردم این است که اگر حتی نسیمی هم از شرایط یک انتخابات واقعی و آزاد در ایران بوزد نه فقط “مثلت جیم” که امثال حضرات “لیست امید” نیز رایی نمی آورند و مردم بدرستی خواهان محاکمه بسیاری از آنها به جرم جنایت علیه بشریت خواهند شد.

بدین ترتیب “انتخابات اسفند ۹۴” نه فقط نشان داد که دعواها و تنازعات جمهوری اسلامی بالا میگرد، نه فقط نشان داد که مردم بیش از پیش برای عبور از بختک جمهوری اسلامی آماده میشوند و شرایط را آماده میکنند، بلکه همچنین روشنتر نشان داد که رفع شر جمهوری اسلامی از افشای بی امان مدافعان “اصلاح طلب” آن جدا نیست. حزب کمونیست کارگری همچون همیشه در صف اول انجام این وظیفه است. ما همه مردم ایران را به گسترش مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری جامعه ای برابر و آزاد و انسانی، به برقراری جمهوری سوسیالیستی فرامیخوانیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱ مارس ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *