اعتصاب كارگران كارخانه لاستیك البرز

بنا به خبری كه در سایت “اتحاد”، سایت “اتحادیه آزاد كارگران ایران” درج شده است، كارگران كارخانه لاستیك البرز صبح روز ٩ دیماه در مقابل ساختمان مدیریت كارخانه، در اعتراض به عدم پرداخت ٥ ماه حقوق معوقه خود، دست به تجمعی اعتراضی زدند. هفته قبل نمایندگان این كارگران، كه در مجمع عمومی سال گذشته كارگران بعنوان نماینده كارگران انتخاب شده بودند، به دفتر مدیریت كارخانه مراجعه كرده و خواهان گفتگو در مورد حقوق معوقه خود و کلا موضوع تعویق در دریافت دستمزد ماهانه شدند كه مدیریت با بهانه اینكه اینها نماینده كارگران كارخانه نیستند و بایستی انتخابات شورای اسلامی كارخانه تجدید شود از پذیرفتن نمایندگان كارگران خودداری كرد.
در ادامه این خبر آمده است: “با وجود گذشت ٩ روز از ماه دی، این كارگران هنوز موفق به دریافت حقوق ماه گذشته خود نشده و هم چنین ٥ ماه است كه لیست بیمه این كارگران به تأمین اجتماعی ارسال نشده است و دفترچه‌های درمانی آنان نیز تمدید نمیشود. مدیریت كارخانه هفته گذشته به جای پاسخگویی به كارگران با اداره اطلاعات تماس گرفته و گفته بود كه نمایندگان كارگران كارخانه لاستیك البرز قصد دارند كارگران را تحریك به ایجاد اغتشاش نمایند.”
حزب كمونیست كارگری از اعتراض به حق كارگران كارخانه لاستیك البرز قاطعانه حمایت میكند و تهدید و شاخ و شانه كشیدن مدیریت و دولت اسلامی سرمایه داران علیه كارگران را محكوم می كند. حزب كارگران این كارخانه را به ادامه مبارزه تا رسیدن به همه خواسته‌های خود فرامیخواند. تهدید كارگران كوچكترین مشكلی را از بحران رژیم و نمایندگان ریز و درشت آن را حل نمیكند؛ بخصوص در برهه‌ای از تاریخ این مملكت كه كل جامعه برای تعین تكلیف نهائی وارد مبارزه شده است. حزب همه كارگران و مردم مبارز را به حمایت از اعتراض كارگران كارخانه لاستیك البرز و همچنین به مبارزه ای متحدانه بر علیه رژیم جمهوری اسلامی و مدیرانش در كارخانه ها و دیگر محیطهای كار فرامی خواند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١١ دی ١٣٨٨، ١ ژانویه ٢٠٠٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *