کارگران معادن البرز شرقی محور بین‌المللی و ترانزیتی تهران ـ مشهد را مسدود کردند.

wpi-Logo

روز اول اسفند بیش از ۸۰۰ کارگر معدن زغال سنگ البرز شرقی در دامغان با ۱۲ اتوبوس خود را به  مسیر تهران ـ مشهد در سمنان رساندند و این محور را مسدود کردند و خواهان پرداخت فوری حقوق خود شدند.

کارگران این معدن در ماههای گذشته بارها دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان پرداخت فوری دستمزدهای خود شده اند. کارفرما در مقابل این اعتراضات یک ماه حقوق کارگران را پرداخت کرد اما کارگران چندین ماه حقوق طلب دارند و بیمه آنها نیز از آبان ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

لازم به توضیح است که روز ۶ بهمن نیز بیش از ۵۰۰ کارگر معدن ذغال سنگ طرزه که یکی از معادن البرز شرقی است، در اعتراض به معوقات مزدی خود مقابل ساختمان اداری این معدن در شاهرود تجمع کردند اما از آنجا که کارفرما به خواست کارگران توجهی نکرد، کارگران با طی یک مسافت ۷۰ کیلومتری، در مقابل دفتر اداری معدن در شهر شاهرود دست به تجمع زدند.

در ماههای گذشته کارگران معادن در نقاط مختلف کشور دست به اعتصابات و تجمعات همزمان و چندین روزه زده اند، مسیرهای طولانی را طی کرده و در مقابل مراکز مختلف دولتی تجمع کرده اند، همسرانشان در تجمع آنها شرکت کرده اند و اکنون دست به مسدود کردن جاده زده اند تا کارفرمایان را وادار کنند که به خواست های آنها رسیدگی کنند. اعتصابات طولانی مدت کارگران معدن بافق که با تحصن خانواده های کارگران دستگیر شده همراه شد و اعتصاب بزرگ کارگران معدن چادرملو در سال ۹۳ نقطه عطفی در مبارزات کارگران معادن در سراسر کشور بود. بدنبال این اعتصابات مبارزات کارگران معادن در استان کرمان و شاهرود و نقاط دیگر گسترش یافته و به اشکال مختلف ادامه دارد.

حزب کمونیست کارگری از مبارزات کارگران معادن علیه دولت و کارفرمایان قاطعانه حمایت میکند و آنها را به تشکیل مجمع عمومی برای تصمیم گیری جمعی، ارتباط فشرده نمایندگان معادن مختلف برای اعتراضات و اعتصابات همزمان و حضور اعضای خانواده های کارگران در تجمعات فرامیخواند.

 حزب کمونیست کارگری ایران

۳ اسفند ۱۳۹۴، ۲۲ فوریه ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *