حمید تقوائی: زنان و معرکه انتخابات!

HamidTaqvaee-3

هفته گذشته وبسایت خامنه ای مجموعه ای از فتواهای او در مورد انتخابات را منتشر کرد. اعلام شرکت در انتخابات بعنوان یک امر واجب و یک “وظیفه شرعى، اسلامى و الهى” و حرام بودن رای سفید و غیره از جمله این فتواها است. میدانند مردم تمایلی به شرکت در معرکه انتخاباتی دار و دسته های حکومتی ندارند میخواهند به زور فتوا و احکام شرعی و حلال و حرام کردن مردم را به پای صندوق بکشانند. اما این تلاش هم دردی از جمهوری اسلامی و انتخابات کذائی اش درمان نخواهد کرد. اگر قرار بود جامعه برای فتوا و احکام شرعی پشیزی قائل باشد اظهار نگرانی ها و هشدارهای مداوم رسانه ها و امام جمعه ها و مقامات حکومتی و در راس همه آنها خود خامنه ای در مورد “هجمه فرهنگی غرب” و “نفوذ دشمن” و کسادی بازار مساجد و نماز و روزه و گسترش بد حجابی و بی حجابی و رویگردانی جوانان از اسلام و  غیره و غیره ضرورت و موضوعیتی نمیداشت.

این حکومت و انتخاباتش مدتهاست کمترین حقانیت و اعتباری در میان مردم ندارد. مردم میدانند انتخاباتهای جمهوری اسلامی امری صرفا درون جناحی و مربوط به تجدید تقسیم پستها و کرسیها بین دارو دسته های مافیائی حاکم است و حتی آن بخش قلیلی از مردم هم که در انتخابات شرکت میکنند انگیزه و هدفشان  اساسا تشدید دعواهای بین جناحی و تضعیف کل حکومت است. خود همین فتواهای کذائی که ظاهرا قرارست مشروعیت  و اعتباری به بازی درون حکومتی انتخابات بدهد بیش از هر چیز نماینده و افشا کننده ماهیت ارتجاعی این مضحکه است. در میان این فتواها نمونه زیر بسیار گویا   است:

“س) با توجه به این که زن جهت شرکت در انتخابات می‌بایست از منزل خارج شود آیا واجب است از شوهر اجازه بگیرد؟ و اگر شوهر به همسرش اجازه شرکت در انتخابات را ندهد یا رضایت نداشته باشد تکلیف زن چیست؟

ج) شرکت در انتخابات منوط به اذن شوهر نیست.”

میخواهند زنان را به رای دادن تشویق کنند اما تنها ماهیت زن ستیز حکومتشان را برملا میکنند! در نظامی که زن برای خارج شدن از منزل، برای مسافرت، برای شرکت در هر گروه و مجمع و فعالیت فرهنگی و ورزشی  اجتماعی، و حتی برای ازدواج و طلاق و ده ها مورد دیگر حقوق مدنی و خانوادگی نیازمند اجازه شوهر است رهبر لطف کرده و رای دادن زنان را به اجازه شوهر منوط نکرده است! اعلام میکنند زنان برای مهر تایید زدن به اسارت خود نیازی به اجازه شوهر ندارند! این یعنی تاکید دیگری بر ضرورت اجازه شوهر در بقیه موارد!

جنبش رهائی زن در ایران مدتهاست از خاکریز “اذن شوهر” و کلا قیمومیت مرد عبور کرده است.  جنبش رهائی زن پیگیر تر از هر اعتراض دیگری نماینده و  بیانگر بی اعتباری و بی پایگی حکومت زن ستیز اسلامی و بازیهای انتخاباتی آن است.

۱۷ فوریه ۱٦

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *