جدید ترین

در همدردی با مردم زلزله زده خوی

در اثر زلزله اى كه با قدرت ٥ و ٤ دهم ريشترى بعد از ظهر چهارشنبه در شهرستان خوى در آذربايجان غربى رخ داده، بنا به اخبار تاكنون منتشره، بيش از ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده و ۱۴۷ نفر مصدوم شده اند.

ما اعلام همدردى ميكنيم با آسيب ديدگان و صدمه ديدگان اين حادثه ناگوار و اعلام ميكنيم كه اگر زلزله يك حادثه طبيعى است درجه خسارات، صدمات و تلفات انسانى آن ديگر نه حادثه بلكه يك مسئله اجتماعى-سياسى است: مسئله اى است كه رابطه مستقيمى دارد با سياستهاى حكومت. زلزله هاى زيادى، حتى قويتر از اين مدام در اقصا نقاط جهان رخ ميدهد ولى مردم در مناطقى كه در خانه هاى مقاوم و مناسب ساكن هستند دچار اين چنين خسارت و صدمات نميشوند.

اين وظيفه مقامات محلى است كه بايد تمام امكانات لازم را در اختيار همه كسانى كه در اثر اين زلزله صدمه و خسارت ديده اند قرار دهند و آنها را در مكانهاى مناسب اسكان دهند. صدمه ديدگان بايد مورد مداواى پزشكى كامل قرار گيرند و به همه خسارت ديدگان بايد خسارت پرداخت شود.

تجربه زلزله های قبلی نشان داده است که حکومت اسلامی نه تنها به داد مردم نمیرسد بلکه حتی در مقابل کمکهای مردمی هم مانع ایجاد میکند. کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری به مردم منطقه و به فعالین حقوق مدنی فراخوان میدهد که برای کمک به مردم زلزله زده بشتابند و در عین حال مقامات حکومتی را برای تامین نیازهای آسیب دیدگان زیر فشار قرار دهند.

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى ايران

٢٨ دى ١٤٠١، ١٨ ژانويه ٢٠٢٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *