از فراخوان به تجمعات و اعتراضات سراسری برای ۱۸ دی حمایت میکنیم

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۴۸

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

در سومین سالروز جنایت عظیم جمهوری اسلامی و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی، و در سالروز خیزش دیماه ۹۶ و در تداوم انقلاب زن زندگی آزادی، بیش از سی نهاد دانشجویی همراه با نهادهایی از دانش آموزان و جوانان انقلابی و دیگر نهادهای اجتماعی فراخوان به تجمعات و اعتراضات سراسری داده اند.

در بخشی از این فراخوان چنین آمده هاست:”یکشنبه ۱۸ دی، سالروز شلیک عمدی موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به پرواز PS752 است؛ جنایتی که جان ۱۷۶ انسان را گرفت.

امسال در حالی به ۱۸دی نزدیک می‌شویم که شعار سه سال پیش مردم، در خیابان‌های شهرها و دانشگاه‌ها، مشخصا علیه موجودیت و کلیت جمهوری اسلامی بود. در دانشگاه‌های امیرکبیر و شریف حتی شعار «جمهوری اسلامی نابود باید گردد» سر داده شد. شعاری که هم‌اکنون در دانشگاه‌ها، مدارس و خیابان‌های سراسر کشور در حال عملی شدن است. بیش از سه ماه است که یک انقلاب عظیم برای رهایی زنان و همه مردم تحت سرکوب و استثمار از قید و بند حکومت جنایتکاران، آغاز شده است. انقلابی که محور آن «زن زندگی آزادی» و یکی از اصلی‌ترین اهداف آن نابودی جمهوری اسلامی است. در همین مدت سه ماهه‌ای که از شروع انقلابمان میگذرد، جمهوری اسلامی جنایات‌های دیگری را هم علیه انقلابیون، نوجوانان و جوانان و مردم معترض مرتکب شده است. حالا همه ما به این باور رسیده‌ایم که میتوانیم جمهوری اسلامی را سرنگون کنیم و مقامات ریز و درشتش را به پای میز محاکمه بکشانیم. پس به مناسبت گرامیداشت یاد انسان‌های به قتل رسیده در تمام طول عمر این حکومت، به‌خصوص در جریان شلیک عمدی به هواپیمای اوکراینی، قصد داریم خشم خود از جنایت و آدمکشی جمهوری اسلامی را به نیروی ادامه انقلاب تبدیل کنیم. چرا که ما دادخواهیم و مسیر دادخواهی ما قطعا از سرنگونی جمهوری اسلامی می‌گذرد. بدینوسیله ما دانشجویان، دانش‌آموزان، کادر درمان، زنان برابری‌خواه و جوانان انقلابی فراخوان می‌دهیم: در این روزهای باقی مانده تا یکشنبه ۱۸ دی، با سازمان‌یابی، با آماده‌سازی و تقویت و ایجاد هر چه بیشتر گروه‌ها و جمع‌های انقلابی، خود را برای برگزاری یک روز اعتراضی سراسری در شهرها، دانشگاه‌ها و مدارس سراسر کشور آماده کنیم”.

فراخوان این اعتراض سراسری به قرار زیر است:

  • اعتصاب کسبه، اعتصاب حمایتی، هدفمند و اعتراضی اصناف مختلف از صبح تا ظهر
  • پرفورمنس اعتراضی، شعارنویسی، تحصن، اعتصاب و اعتراض به فراخور وضعیت هر دانشگاه و مدرسه توسط دانشجویان و دانش‌آموزان
  • از ساعت ۴ بعدازظهر هم راهپیمایی همه گروه‌های مردمی اعم از دانشجو، زن، رنگین‌کمانی، معلم، کارگر، کادر درمان و بخش‌های مختلف جامعه در محلات شهرهای مختلف به سمت میادین و مراکز اصلی شهر و برپایی تظاهرات اعتراضی سراسری

۳۰ نهاد دانشجویی از تهران و استانهای اصفهان، فارس، کردستان، و شهرهایی چون شهر کرد، شیراز و بابل، تشکل دانش‌آموزان انقلابی تهران، اتحاد پزشکان، مجمع مادران پیشرو و جوانان انقلابی محلات از شهرهای کامیاران، سنندج، پیرانشهر، مهاباد، ژاوه رود، دزلی و کمیته انقلابی قزوین امضا کنندگان این فراخوان هستند.

حزب کمونیست کارگری از فراخوانهای اعتراضی مردمی در سالگرد خیزش دیماه و علیه جنایت ضد بشری شلیک موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی و قتل فجیع ۱۷۶ سرنشین آن بدست جانیان اسلامی، حمایت و پشتیبانی کرده و همگان را به پیوستن به این روز اعتراضی بزرگ فرا میخواند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ دی ۱۴۰۱، ۲ ژانویه ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *