۱۰ دی: خشم و اعتراض در گرامیداشت هفت نفر از جانباختگان انقلاب در جوانرود- در درگیریها یکنفر با شلیک جنایتکاران به قتل رسید

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۴۴

امروز صبح در جوانرود کرمانشاه به مناسبت چهلمین روز قتل هفت نفر از عزیزان مردم به اسامی بهاءالدین ویسی، مسعود تیموری، جمال اعظمی، جوهر فتاحی و اسماعیل گل عنبر مراسم و تجمع گسترده ای برگزار شد. مردم وسیعا گرد آمدند تا یاد جانباختگان انقلاب را گرامی بدارند. حکومت در هراس از گرد آمدن مردم از شب قبل نیروی سرکوب وسیعی به این شهر گسیل کرده بود و سرکوبگران در آرامستان این شهر حضور وسیعی داشتند. از آغاز صبح مسیرهای منتهی به مزار را مسدود کرده بودند. اما مردم جمع شده بودند و برای ورود به آرامستان با سرکوبگران درگیر شدند. مردم با شعار دادن و هو کردن نیروی انتظامی، از همه سو برای ورود به آرامستان فشار می آوردند. پس از ممانعت نیروهای سرکوبگر برای برگزاری گرامیداشت جانباختگان، اعتراضات به سطح خیابان‌های شهر کشیده شد. مردم چندین محل و خیابان را به کنترل خود درآوردند و نیروهای سرکوب را عقب راندند. سرکوبگران به سوی مردم شلیک کردند و تظاهر کنندگان در خیابانها سنگربندی کرده و مقاومت میکردند.

بنا بر آخرین گزارشات با شلیک مستقیم سرکوبگران به سوی مردم تعدادی از مردم زخمی شدند و با کمال تاسف یکی از جوانان به اسم برهان الیاسی به قتل رسید. یک کودک ۱۴ ساله نیز در میان زخمی شدگان است.

با این جنایت مردم بشدت عصبانی هستند و فضای شهر جوانرود متشنج و یکپارچه اعتراض و خشم است. گروهی از مردم مقابل منزل پدری برهان الیاسی جمع شده اند.

امروز همچنین مردم در شهر سمیرم اصفهان بار دیگر به خیابان آمدند و در مقابل فرمانداری تجمع کردند و شعار دادند ” فرماندار داعشی نمی‌خوایم نمی‌خوایم”.

در گرگان نیز در چهلمین روز قتل نوجوان ۱۵ ساله مهدی کابلی تجمع و مراسم یادمانی برگزار میشود و خانواده وی از همه مردم دعوت کرده اند که در ساعت دو بعد از ظهر در مزار وی در “امام‌زاده روشن‌آباد” در روستای کفشگیری شرکت کنند. مرگ بر حکومت کودک کش. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ دی ۱۴۰۱، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *