۵ نفر از کارگران خاتون آباد آزاد شدند ۲۳ نفر دیگر همچنان در زندانند

wpi-Logo

جمهوری اسلامی امروز پس از ۱۳ روز ۵ نفر از کارگران مس خاتون آباد را که روز ۶ بهمن دستگیر کرده بود، آزاد کرد اما ۲۳ نفر دیگر از کارگران همچنان در زندان شهر بابک به سر میبرند. برای ۵ کارگر آزاد شده پرونده سازی کرده و آنها را با قرار وثیقه آزاد کرده اند.

این بخشی از تلاش حکومت برای عقب راندن کارگران و اعتراضات رو به گسترش آنان است. همین دو روز قبل کارگران نساجی مازندران برای چندمین بار در بهمن ماه دست به تجمع اعتراضی زدند و در خیابان های ساری راهپیمایی کردند و اعلام کردند وعده های مقامات پوچ است و اینبار با خانواده هایمان میاییم. تجمعات اعتراضی پی در پی کارگران ایران صدرای بوشهر، کارگران پیمانکاری فاز ۱۹ عسلویه، کارگران پتروشیمی فراورش در ماهشهر، کارگران کاشی ایفا سرام، کارگران شهرداری در مناطق مختلف کرمانشاه، کارگران کارخانه تولید ایزوگام، کارگران ساختمانی در کرمانشاه، کارگران شرکت تولیدی گااسیاب و کارگران بازنشسته معدن طرزه، گوشه ای از اعتراضات گسترده کارگری در سه روز گذشته است. بیجهت نیست که جمهوری اسلامی کارگران اعتصابی را دستگیر میکند، تهدید میکند، محاکمه میکند، بخشنامه علیه تجمعات کارگری صادر میکند و مانور آمادگی علیه «اغتشاشات» کارگری راه می اندازد. فضای التهاب بسیاری از مراکز کارگری را فراگرفته و کارگران زمین را زیر پای مقامات داغ کرده اند.

کارگران میتوانند این تعرضات حکومت را خنثی کنند و اعتصابات و تجمعات رو به گسترش آنها نشان میدهد که مرعوب اقدامات سرکوبگرانه حکومت نشده اند. به میدان آمدن خانواده ها که به سرعت در سراسر کشور در حال گسترش است و اعتصابات پی در پی و راهپیمایی و تجمعات هر روزه در مقابل مراکز دولتی از جانب کارگران شاغل و بازنشسته گوشه ای از قدرت عظیم کارگران است که حکومت را به وحشت انداخته است.

۲۳ کارگر بازداشتی خاتون آباد باید فورا آزاد شوند و هر نوع وثیقه و پرونده سازی علیه این ۲۸ کارگر باید ملغی شود. ۹ کارگر معدن سنگ آهن بافق نیز قرار است روز ۲۷ بهمن محاکمه شوند. کارگران میتوانند همراه با خانواده های خود به میدان بیایند و همکاران خود را آزاد کنند و کاری کنند که حکومت جرات دست درازی بیشتر به فعالیت اعتصابات را نداشته باشد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۸ فوریه ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *