۱ دی: تداوم اعتراضات مردمی و فراخوان به تجمعات سراسری در صدمین روز انقلاب

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۲۹

امروز پنجشنبه اول دیماه مراسم چهلمین روز قتل چهار نفر از جانباختگان انقلاب به اسامی زانیار الله مرادی، عیسی بیگلری، آرام حبیبی و حمید گلی در بهشت محمدی سنندج بود. مردم شعار میدادند:” زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “مرگ بر جاش” (مزدور)، “کارگر بازاری دانشجو اتحاد اتحاد”، “کردستان کردستان گورستان فاشیستان”. در این روز همچنین در ایذه مردم بر سر مزار آرتین رحمانی و حامد سلحشور جمع شدند و شعار میدادند:”آرتین ما، حامد ما، کشته شده دست سپاه”، “مرگ بر خامنه ای”. همچنین در کرج مردم با جمع شدن بر سر مزار عباس شفیعی و همخوانی ترانه “برای” و در سمیرم با تجمع در مزار مراد بهرامیان یاد این عزیزان را گرامی داشتند. همانطور که قبلا نیز گزارش کردیم در این روز در روستای ماویان کامیاران نیز مراسم یاد بود فواد محمدی بود و جمعیت بسیاری حضور داشتند. مراسم های یادمان جانباختگان انقلاب کانون تجمعات و ابراز خشم و نفرت علیه جمهوری آدمکش اسلامی است.

اعتراضات شبانه امشب نیز در محلات مختلف تهران و برخی شهرها جریان یافت. در تهران در منطقه صادقیه بلوار کاشانی مردم شعار میدادند:”این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت”، “مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه‌ای”. در سمیرم و بوکان نیز مردم به خیابان آمده و آتش روشن کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند.

مردم با فراخوانهایشان انقلاب خود را برای سرنگونی جمهوری اسلامی تداوم می بخشند. سوم دی ماه صدمین روز انقلاب است و مردم با فراخوانهای سراسری از تهران و شهرهای مختلف فراخوان به اعتراضات سراسری داده اند. یک محور مهم اعتراضات مردم علیه اعدام و سرکوبگریهای حکومت است. این چنین است که مردم با عزم جزم برای سرنگونی حکومت گام بر میدارند. گفتنی است که برای سوم تا پنجم دیماه کارگران پتروپالایش های نفت نیز فراخوان به اعتراض داده اند و شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز از این فراخوانها اعلام حمایت کرده و برای مقابله با اعدام بر اعتصابات سراسری کارگران نفت تاکید نموده است. حزب کمونیست کارگری از این فراخوانها حمایت و پشتیبانی میکند. حزب همچنین بر اعتصابات سراسری به عنوان یک قدم مهم در تقویت و تداوم انقلاب تاکید دارد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ دی ۱۴۰۱، ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *