اعتراضات در زاهدان، راسک و چابهار، یادمانهای جانباختگان و دیگر اعتراضات

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۱۶

امروز جمعه ۲۵ آذر همچون جمعه های قبل مردم در شهرهای سیستان و بلوچستان از جمله در زاهدان، راسک، چابهار در اعتراض به سرکوبگریها و کشتار حکومت به خیابان آمدند و شعار های ضد حکومتی سر دادند. در زاهدان علیرغم فضای امنیتی و حمله نیروهای سرکوب جمعیت بسیاری به خیابان آمده بودند و شعار میدادند: “خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، ” تا یک نفر کشته شه هزار نفر پشتشه” ، “مرگ بر بسیجی”، مرگ بر داعشی”. در این حرکت اعتراضی حضور زنان قابل توجه بود. تظاهر کنندگان بنرهایی در محکومیت اعدام مجید رضا رهنورد و در حمایت از توماج صالحیدر دست داشتند. مردم همچنین در بنری دیگر بر محاکمه قاتللان کشتار زاهدان داشتند. در این روز همچنین دانش آموزان مدرسه ای درکرمانشاه با شعار “توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه” به خیابان آمدند و صدای اعتراض خود را بلند کرد.

امروز در دهگلان نیز در هفتمین روز قتل شادمان احمدی یکی از معترضان، مراسمی برپا شد و جمعیت زیادی شرکت کردند و با شعارهای “مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه ای” یاد او را گرامی داشتند. در مشهد هم مردم با خودروهایشان برای بازدید مزار مجید رضا رهنورد و اعلام خشم و اعتراض به اعدام وحشیانه او، به طرف بهشت رضا حرکت کردند. مراسم دیگر در این روز یادبود آیدا رستمی بود که بدست جانیان اسلامی در اکباتان به قتل رسید. و یادمان دیگر تجمع شماری از مردم در چهلمین روز قتل علی روزبهانی در بهشت زهرا بود و حاضرین شعارهای اعتراضی سر دادند. مردم یاد جانباختگان انقلاب را با شعار علیه حکومت قاتلان گرامی میدارند. در بهشت زهرا هر روزه مزار محسن شکاری را گلباران میکنند تا فریاد اعتراض خود را علیه اعدام و کشتار اعلام کنند.

حمله به پایگاههای بسیج و مراکز دولتی و پایین کشیدن نمادهای حکومتی شکلی از اعتراض مردم در شهرهای مختلف است. در تهران جوانان به فرمانداری بهارستان کوکتل زدند.

شکل دیگر از اعتراضات مردمی شعاردهی شبانه است. شب گذشته در تهران در شهرک پرند و محلات چیتگر، منیریه، اکباتان، قلهک، شعاردهی بسیار وسیع بود. مردم شعار میدادند:”این آخرین پیامه هدف خود نظامه”، “امسال سال خونه سید علی سرنگونه”، “فقر و فساد گرونی میریم تا سرنگونی”، “خامنه‌ای قاتله حکومتش باطله”، “مرگ بر حکومت بچه‌کش”، “مرگ بر خامنه‌ای قاتل”. شعارها در کل منطقه طنین انداخته بود.

یک رویداد دیگر امروز این بود که ۱۸ نهاد و گروه از بازنشستگان که هزاران بازنشسته را در بر میگیرند، طی بیانیه ای اعتراضی خواستار آزادی اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته زندانی شدند. اسماعیل گرامی در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ بخاطر اعتراضاتی که بازنشستگان داشته اند دستگیر شد و با ۴ سال حکم در بازداشت بسر میبرد. امضا کنندگان این بیانیه عبارتند از: بازنشستگان تامین اجتماعی البرز(بتا)، جمعیت بازنشستگان و سهامداران استان کرمانشاه، بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین، صدای بازنشستگان مستقل‌، بازنشستگان مستقل ایران، بازنشستگان روشنفکر، بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی اردبیل، گروه بازنشستگان مطالبه گران مستقل، پیشکسوتان پیشرو آذربایجان شرق، پیشکسوتان پیشرو هرمزگان، پیشکسوتان پیشرو بوشهر، پیشکسوتان پیشرو سرافراز کشور، پیشکسوتان نقشه راه جامع، کانون گفتگوی بازنشستگان تامین اجتماعی، ندای کارگران و بازنشستگان لرستان، بازنشستگان مستقل و سهامداران مطالبه استان کرمانشاه و شورای بازنشستگان ایران.

حزب کمونیست کارگری بر آزادی اسماعیل گرامی، تمامی بازداشت شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی تاکید دارد. با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی میتوانیم تمام بازداشت شدگان را آزاد و در زندانها را باز کنیم. انقلاب در ایران بازتاب جهانی وسیعی داشته است. از جملهٔ اعضای پارلمان اروپا ضمن اعلام حمایت از مبارزات مردم ایران فراخوان به قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا را دادند. جمهوری اسلامی تا بایکوت جهانی فاصله ای ندارد. این حکومت را باید از تمام مراجع و نهادهای مختلف بین المللی بیرون انداخت. سفارت خانه هایش را بست و نمایندگانش را بیرون انداخت. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *