فراخوان شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت بر اعتصاب سراسری علیه اعدامها

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۰۷

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز در اطلاعیه ای تحت عنوان “علیه اعدامها و در محکومیت قتل مجید رضا رهنورد و محسن شکاری اعتصاب کنیم” کارگران نفت را به اعتصاب سراسری فرا میخواند. در بخشی از بیانیه این شورا چنین آمده است: “روز ۲۱ آذر خبرگزاری قوه قضاییه خبر اعدام مجیدرضا رهنورد جوان ۲۳ را اعلام کرد. این اقدام حکومت شمشیر کشیدن به روی همه مردم و از جمله ما کارگران است که بیش از ۴۳ سال زندگی و معیشتمان به یغما رفته و نابود شده است. معنای این کار یعنی خفه کردن هر صدای اعتراضی که به فقر و بیحقوقی و گرسنگی و چپاول و غارت بلند می شود. یعنی خفه کردن صدای مردمی که فریاد میزنند زن، زندگی، آزادی. بنابراین دیگر جای تامل نیست؛ این اعدامها و تهدید به مرگ عزیزانی که در بازداشت هستند، موضوع اعتراض همه ما مردم است”.

در بخش آخر این بیانیه شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت ضمن اشاره به فراخوانهای اعتراضی از سوی کارگران رسمی نفت به تجمع سراسری برای روز ۲۶ آذر و در پتروپالایش ها برای روزهای سوم، چهارم و پنجم دیماه و اعلام حمایت از آنها، بر اعتصابات سراسری متشکل و همبسته تاکید کرده و مینویسد:” تاکید ما بر پاسخ فوری علیه سرکوب و اعدام توسط دستگاه قضاییه جنایتکار است و این پاسخ چیزی جز اعتصاب ما کارگران نفت و بستن شیرهای نفت نیست. ما کارگران پیمانی نفت در جاهایی توانسته ایم این آمادگی را ایجاد کنیم اما برای اعتصاب سراسری نیاز به آمادگی های سراسری است. بنابراین شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از تمامی همکاران در همه بخشها درخواست میکند فعالانه با ادمین کانال ارتباط برقرار کرده تا سریعتر زمانی برای اعتراض سراسری تا پایان دادن به این جنایات را زمانبندی کنیم. باید کاری کرد تا این بساط قتل و جنایت و اعدام جمع شود. ما بر همه خواستها و مطالباتمان تاکید داریم.”.

حزب کمونیست کارگری از فراخوان شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت قاطعانه حمایت کرده و کارگران ، معلمان و همه بخش های شاغل در جامعه را به اعتصابات سراسری و تدارک سازمانیافته آن از طریق ایجاد شوراهای سازماندهی و صندوق های اعتصاب در تمامی مراکز کاری فرامیخواند. با اعتصابات سراسری میتوان حکومت را زیر فشار جدی تری قرار داد و ماشین سرکوب این حکومت منفور را فلج کرد. اعتصابات سراسری یک حلقه مکمل انقلاب قدرتمند مردم برای سرنگونی حکومت است. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *