۱۴ آذر: اعتصابات در بیش از صد شهر و سی نقطه تهران

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۸۹

پاسخ وسیع و گسترده به فراخوان اعتصاب برای امروز چهاردهم آذرماه و تعطیل کردن بازار در بیش از صد شهر و در بیش از سی نقطه تهران و درکنار آن اعتصاب در چندین مرکز کارگری، نقطه عطفی را در فضای انقلاب به نمایش گذاشت. این یکی از تحولات مهم در چند ماه گذشته بود. آخرین خبرها از تعطیلی بازار بزرگ تهران و محلات مختلف این شهر و در بیش از صد شهر حکایت میکند که اسامی شماری از این شهرها عبارتند از: تهران، اصفهان، همدان، شاهین شهر، زرین دشت، اهواز، کرمانشاه، اشنویه، شهرکرد، پاوه، شیراز ، سبزوار، کرج، شهرک اندیشه کرج، فردیس کرج، گوهردشت، تبریز، شهرهای مختلف استان کرمان، دهگلان، بانه، ارومیه، سقز، بندرانزلی، اردبیل، لاهیجان، کامیاران، بندرعباس، رشت، آبدانان، نیشابور، روانسر، بازارچه زرقان، مهاباد، اراک، شهریار، دزفول، بجنورد، گناوه، چابهار، نجف آباد، جم، بوشهر، دیواندره، مرودشت، دشتیار، نوبندیان، شاباد، جوانرود، سرابله، کازرون، سنندج، کوزران، مریوان، مشهد، اوز، بهبهان، کنگاور، گیلانغرب، قروه، یزدانشهر، گرمسار، فولاد شهر، بوکان، ارومیه، شهرک صنعتی رضوانشهر، کانی‌دیار، بابل، قم ، گلستان، بروجرد ، زنجان، نوبندان، پاوه، بروجن، بیرجند، بهشهر، یزد، دورود، قزوین، آمل، ایذه، ساوه، خمین، شهرضا، متل قو، اسلام آباد غرب، ایوانغرب، قوچان، ساری، خوی، بیجار، ایلام، لردگان، فلاورجان، تکاب.

همچنین همانطور که قبلا گزارش کردیم امروز کارگران در پتروشیمی ماهشهر، پتروشیمی سنندج، سیمان دیزیچه در اصفهان، سیتی سنتر سپاهان شهر، و کارگران آلومینیوم المهدی بندرعباس به اعتصابات سراسری پیوستند . کارگران پتروشیمی سنندج در حرکت نمادین دور سفره ای خالی نشستند و اعتراض خود را به فقر و بی تامینی اعلام کردند.

اعتصاب رانندگان کامیون نیز در شهرها و مناطق بسیاری ادامه دارد و امروز رانندگان کامیون در کامیاران، دهگلان و پایانه سنندج نیز خبر اعتصاب خود را رسانه ای کردند.

امروز دانش آموزان در مدرسه ای در شهر دهگلان، در شهر قدس تهران و در مدرسه دستغیب شیراز تجمع کردند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان نیز حمایت خود را از اعتراضات سه روزه اعلام کرده بود و در بسیاری از مدارس دانش آموزان به مدرسه نرفتند و مدارس نیز امروز تعطیل بودند. از سوی دیگر امروز در تهران خانواده های بازداشت شدگان بار دیگر مقابل زندان اوین تجمع کردند. تجمعات این خانواده ها هر روزه شده است. باید وسیعا به این تجمعات پیوست. تمامی بازداشت شدگان باید فورا آزاد شوند.

اعتراضات خیابانی نیز امروز ادامه داشت. در تهران مغازه‌داران لوازم یدکی ماشین سنگین کار را تعطیل کرده و به خیابان آمده و راهپیمایی کردند و شعار اتحاد و همبستگی سر دادند. در تهران در اکباتان، سعادت آباد، هفت حوض، اتویان نیایش، شهرآرا، ستارخان، اتوبان ورامین و سیدخندان مردم به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی دادند. در متروی صادقیه و شریعتی شعار مرگ بر دیکتاتور طنین انداخته بود. در متروی صادقیه جمعیت زیادی خطاب به سرکوبگران شعار بیشرف، بیشرف سر دادند.

بعلاوه در محلات مختلف مردم از درون خانه ها و از پشت بامها شعار مرگ بر دیکتاتور را فریاد زدند. در چرام و زنجان مردم به خیابان آمده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در قوچان و اراک جوانان به یک پایگاه بسیج کوکتل زدند. در جوانرود و همدان مردم به خیابان آمدند و آتش روشن کردند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در قدوسی غرب و دیگر خیابانهای شیراز مردم به خیابان آمدند و آتش روشن کردند و نیروهای سرکوب تیراندازی کردند. در گلسار رشت مردم شعار مرگ بر دیکتاتور دادند و نیروهای سرکوب به سوی آنها تیراندازی کردند. در مشهد مردم به خیابان آمده شعار دادند: ” در خیابان‌های مشهد مردم لاستیک آتش زده و شعار میدادند:”مرگ بر دیکتاتور”، “اعتصاب اعتصاب”، “آزادی آزادی آزادی”، ” حکومت بچه کش نمی‌خوایم نمی‌خوایم”. در خیابان درختی کرج مردم در خیابان شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در سنندج شعارهای “مرگ بر دیکتاتور” ،” زن، زندگی، آزادی”، “هر یه نفر کشته شه هزار نفر پشتشه” در فضای شهر طنین انداخته بود. در شهر کوزان مردم محلات را در کنترل گرفته و شعار مرگ بر دیکتاتور میدادند. در آمل جوانان با روشن کردن آتش خیابانها را مسدود کردند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۵ دسامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *