۱۱ آذر: تجمعات و شعار دادن در مراسم جانباختگان، و ادامه اعتصاب رانندگان کامیون

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۸۱

امروز یازدهم آذر ماه در هفتاد و هشتمین روز انقلاب اعتراضات در شهرها و مناطق مختلف ادامه یافت. در این روز در مراسم سوم یادبود مهران سماک جوانی که بخاطر جشن و شادی برای باخت تیم جمهوری اسلامی در بندر انزلی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید، در گورستان بندر انزلی هزاران نفر شرکت داشتند. سیل جمعیت از سوی رشت برای شرکت در این مراسم زیاد بود و باعث ترافیک سنگین و بسته شدن جاده شده بود. مردم معترض در این مراسم شعار میدادند: امسال سال خونه سید علی سرنگونه”، “هر یه نفر کشته شه هزار نفر پشتشه”، “بسیجی سپاهی داعش ما شمایید”.. در اراک نیز در چهلمین روز قتل سینا ملایری مردم بسیاری در مراسم یادبود او جمع شده و شعار میدادند:” بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی”،” مرگ بر دیکتاتور” و…

همچنین بنا بر خبرها در این روز جوانی ۲۵ ساله به اسم حامد سلحشور که بین ایذه و اصفهان مسافر کشی میکرد، در چهارم آذر ماه توسط پلیس راه سراک بازداشت شد و در نهم آذر به خانواده اش خبر داده شد که بروند و جسد فرزندشان را در اهواز تحویل بگیرند. بدنبال این خبر دردناک خانواده حامد جسد وی را از خاک قلعه تل بیرون آوردند و در قبرستان فامیلی در راسفند ایذه به خاک سپردند. این جنایت بر آتش خشم مردم بیشتر دامن زدن وفضای شهر بشدت اعتراضی است.

امروز همچنین مردم در شهرهای سیستان و بلوچستان از جمله در زاهدان، ایرانشهر، دزاپ، چابهار، تفتان، و خاش در اعتراض به کشتار خونین زاهدان در جمعه هشتم مهرماه مثل جمعه های دیگر در شمار زیاد به خیابان آمدند و راهپیمایی و تظاهرات کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند. در زاهدان سرکوبگران حکومت بسوی تظاهر کنندگان شلیک کردند. در اعتراضات این روز در زاهدان حضور زنان قابل توجه بود و شعار میدادند:”چه بی حجاب, چه با حجاب پیش بسوی انقلاب”، “هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم”،. در تفتان نیز مردم معترض مورد شلیک حکومتیان قرار گرفتند. در این اعتراضات مردم در شهرهای مختلف این استان شعار می دادند:” مرگ بر خامنه‌ای”، “مرگ بر حکومت بچه کش”، “مرگ بر بسیجی”،”داعشی کودک کش”، ” میکشم میکشم آن که برادرم کشت”، ” ایرانی داد بزن حقتو فریاد بزن”، “فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی”، “اگر باهم یکی نشیم یکی یکی کشته میشیم”، “خامنه ای قاتله حکومتش باطله”. در چابهار جمعیت زیادی به خیابان آمده بودند و شعار مرگ بر خامنه ای میدادند و هلی‌کوپترهای نظامی بر فراز آسمان شهر در پرواز بود.

یک شکل اعتراض مردم حمله به مراکز جمهوری اسلامی و پایین کشیدن نمادهای آن در خیابانهاست. بامداد امروز جوانان در صادقیه در تهران بنر حکومتی را آتش زدند.

اعتصابات رانندگان کامیون و کامیون داران به نحو گسترده تری ادامه دارد. امروز علاوه بر شهرها و مناطق دیگر در جاده اراک بروجرد و نیز در کازرون رانندگان کامیون اعتصاب کردند. این اعتصاب مراکز نفتی و دیگر مراکز تولیدی را با اختلال روبرو کرده است. پایانه مرزی سومار بخاطر اعتصاب خالی از کامیون است. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۲ دسامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *