۱۰ آذر: تداوم اعتراضات در هفتاد و هفتمین روز انقلاب

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۹
اعتراضات در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز دهم آذر مراسم چهلمین روز قتل رامین فاتحی در بهشت محمدی سنندج و محمد خواجوی نیا در یزدانشهر در استان اصفهان برگزار شد و شرکت کنندگان با خشم و نفرت از رژیم جنایتکار، یاد این عزیزان را گرامی داشتند. در این روز در ادامه تجمعات اعتراضی در خیابانها در میدان کوثر زاهدان مردم به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. اعتراضات همچنین در اشکال دیگر مثل آتش زدن به نمادهای حکومت است، به حوزه های علمیه و پایگاههای بسیج و شعارنویسی بر در و دیوار علیه حکومت ادامه دارد. امروز مردم در یزد پوستر خامنه ای را آتش زدند، و در شهر ری بنرهای حکومتی و سمبلهای رژیم و در بندرعباس بنر تبلیغاتی جمهوری اسلامی به آتش کشیده شد. در این روز همچنین جوانان در انزلی با کوکتل یک حوزه علمیه را به آتش کشیدند و در کرمانشاه با نارنجک به پایگاه بسیج نحی یک زدند.


در دانشگاهها نیز اعتراضات ادامه یافت. جمعی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان بازداشتی دست به تجمع زدند. دانشجویان بالینی الزهرا در تبریر همراه با چند تن از اساتید دست در تجمع و اعتراض زدند و به حکم تعلیق شمسی عباس‌علیزاده از استادان مدافع اعتراضات دانشجویان اعتراض کردند. دانشجویان شعار میدادند: “سی سال خدمت بی‌چشمداشت آخر براش تعلیق داشت”. در این روز همچنین دانشجویان معماری دانشگاه تبریز در راستای ادامه اعتصابات در حمایت از دانشجویان تعلیقی و وضع موجود در دانشگاه‌ها طی بیانیه ای بر ادامه اعتصاب خود تاکید کردند.


بنا بر خبرها شب گذشته مراسم خاکسپاری شبانه آوات قادرپوردر روستای محل تولدش”ملالر” در منطقه بوکان، تحت اقدامات شدید نیروهای امنیتی و با حضور نزدیکانش برگزار شد. آوات قادرپور ساکن بوکان بود و در روز ۲۷ آبان، توسط سرکوبگران رژیم به شدت مجروح شد و در ۸ آذر در بیمارستان خمینی ارومیه جان سپرد.


اعصاب رانندگان کامیون و کامیونداران ادامه دارد و دامنه آن به شهرهای بیشتری کشیده شده است. امروز رانندگان و کامیونداران جاده آزادگان و پالایشگاه اصفهان به اعتصاب پیوستند. در اصفهان تمام تانکرها در اعتصابند. اعتصابات رانندگان پالایشگاهها حمل و سوخت را مختل کرده است. رانندگان کامیونها قبلا در پالایشگاه های شیراز و بندر عباس وارد اعتصابات شدند.


طبق گزارشات رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی دو برادر ۱۵ و ۱۶ ساله. محمد رخشانی و علی رخشانی ۶۳ روز قبل در زاهدان ربوده و اکنون برای آنها حکم محاربه صادر کرده است. این حکم به معنای گرفتن چماق اعدام بر روی سر جامعه است. مردم با شعارهایشان و با فریاد ” این آخرین پیامه، اعدام کنی قیامه” اولتیماتوم خود را به حکومت داده اند. و برای روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر فراخوانهایی به اعتراضات خیابانی و تجمعات و اعتصابات سراسری از سوی جوانان محلات در تهران و شهرهای مختلف و دانشجویان دانشگاهها داده شده است. باید وسیعا به این فراخوانها پیوست. زنده باد انقلاب

زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۱ دسامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *