bad hejabi

دولت روحانی و جنگ بر سر حجاب

bad hejabi

این روزها حمله به زنان تحت عنوان طرحهای حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر شدت یافته است. نیروی انتظامی از ترس درگیر شدن زنان معترض با مزدوران امر به معروف، نیروهای ویژه ای را برای حفاظت از آنها بسیج کرده است. نیروهای زیادی برای این کار به خدمت گرفته شده و آنها را در سر هر کوچه و گذری مستقر کرده اند تا حجاب اجباری اسلامی که با شتاب تندی کنار زده میشود، را پاسداری کنند.
مبارزه علیه حجاب گوشه ای از مقابله و مقاومت زنان در برابر حکومت اسلامی و سیاستهای ضد زن این حکومت است. زیر فشار همین جنبش گسترده، حسن روحانی وعده هایی داد اما همانگونه که انتظار میرفت این وعده ها پوچ بود. از همان روز شروع به کار دولتش، گشت های ارشاد دست بکار شدند. اصناف تولید کننده لباسهای زنانه “خلاف شرع” را تعطیل کردند. ساجدی نیا رییس پلیس تهران رجزخوانی ها کرد و اعلام کرد که گشت های محله محور را با قدرت ادامه خواهند داد. احمدی مقدم اعلام آماده باش داد که نیروی انتظامی با تمام نیرو در کنار آمرین به معروف شمشیر خواهد زد و علیه بدحجابی خواهد جنگید، کل ٢٦ ارگان حکومتی علیه حجاب دوباره بسیج شد اما حجاب ها عقب تر رفت و شیون و ناله آیت اله ها بلندتر شد. موضوع حجاب به جنگ هر روزه و گسترده زنان آزادیخواه و مردم معترض با رژیم تبدیل شده است.
جنگ بر سر حجاب جنگی است به قدمت عمر رژیم اسلامی. نکته مهم اینجاست که امروز این حکومت آشکارا شکستش را در این جنگ می بیند و به وحشت افتاده است. با کنار رفتن حجابها و به زیر افتادن این پرچم، اسلامشان به خطر افتاده است. حجاب پرچم و هویت این رژیم است. ویژگی اوضاع امروز، وضعیت پر تلاطم جامعه ای است که زیر فشار فقر، گرانی، بیکاری، تحقیر و بیحرمتی به مرز انفجار رسیده است۔ جمهوری اسلامی از سربلند کردن انقلاب مردم به جان آمده از جهنم کنونی وحشت دارد. در تقابل با چنین جامعه ای است که گشت های امر و به معروف و نهی از منکر گسترش یافته، طرحهای محله محور شدت پیدا کرده و نیروهای انتظامی بسیج نیرو کرده است.
این تعرض حکومت را میتوانیم و باید متحدانه عقب برانیم و به شکست بکشانیم. حکومت اسلامی در هم ریخته تر و بحرانی از آن است که بتواند این جنبش وسیع و میلیونی را عقب براند. باید تعرض را گسترش دهیم و نمونه های متعدد مقاومت و تعرض متقابل زنان و مردان آزادیخواه به گشتها و مزدوران و خواهر زینب های جمهوری اسلامی را باید به الگوئی در سراسر کشور تبدیل کنیم. حجاب ها را عقب تر ببریم، در برابر گشت های ارشاد و طرحهای محله محورشان، ما نیز متشکل شویم و هرجا گشت های حکومت سر و کله شان پیدا میشود دسته جمعی به سرشان بریزیم و محله را برای آنها ناامن کنیم. خودمان را همه جا سازمان بدهیم و از زنان معترضی که چنین شجاعانه رژیم اسلامی را به چالش کشیده اند، قاطعانه حمایت کنیم. حجاب پاشنه آشیل بزرگ حکومت است و هر درجه عقب تر بردن رژیم گام بزرگی در امر سرنگونی این حکومت است. حزب کمونیست کارگری همه زنان و مردم شریف و آزاده را به گسترش بی حجابی و تهاجم حکومت اسلامی علیه زنان فرا میخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران
١١ شهریور ١٣٩٢، ٢ سپتامبر ٢٠١٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *